Londen dag 2

9 augustus 2014 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Na een heerlijk ontbijt naar het dichtstbijzijnde metrostation gewandeld om goed op tijd te zijn voor de wisseling van de wacht. Wandelend door greenpark ontdekten we dat er een of ander groot fietsevenement is die dus voor Buckinghampalace door ging. Het wisselen van de wacht ging dus niet door. Tja stonden we daar met ons goed gedrag. Maar een meevaller: Buckinghampalace is in de zomermaanden voor het publiek geopend, omdat de royals dan op vakantie zijn. Kaartjes gekocht, maar tock mochten we pas een uur later in de rij gaan staan. Gelukkig waren de Royal Mews vlakbij en zijn we in dat uur naar de gouden koets en de andere koetsen (waaronder de trouwkoets van William em Kate) gaan kijken.

dan terug in de rij voor het paleis en daar hebben we geen spijt van gehad. Het lijkt zo uit een sprookje te komen; een schitterende trap, kamers vol goud, kroonluchters, zijden gordijnen: een en al pracht en praal. Bovendien een privecollectie kunst waar je stil van wordt en heel wat oude Hollandse meesters. Een koninklijk kopje koffie gedronken (zie foto)  en vervolgens naar Harrods.  Amy zag een leuke rugzak, niet echt heel bijzonder, maar wel een bijzondere prijs £5995,00. En dat bleek nog niet eens zo heel duur. De piano en tafel sloegen de bodem eruit. Ruim £200.000 per stuk. Daar kan je een huis voor kopen.....

Dan maar beter naar de portobelloroadmarket, een markt vol tweedehandsspullen en echte toeristenprut. Ja, daar hebben we wel wat gekocht. Tot slot naar  covent garden, een oude marktplaats waar nu allerlei straatartiesten optreden. Leuk! Op de weg terug naar het hotel door China Town en over Picadillycircus ( wel heel klein in vergelijking met Times Square , New York).

1. Marion:
    10 augustus 2014
    Geniet er nog even lekker van. Maar...........als ik het goed begrijp hoef ik voor het voordeel niet naar Londen te gaan... ha ha ha Jeminee wat een geld zeg dat daar gevraagd wordt voor die handel. En ik zou het nog niet voor niks willen. Maar goed, ieder zijn meug.

Verder hebben jullie al heel wat moois gezien daar als ik het zo lees. Ik ben weer benieuwd strakjes naar alle verhalen, maar die zullen we vast nog wel horen als jullie weer thuis zijn.
    Eerst vanavond maar eens naar de verhalen van Robin luisteren want die is vanmiddag ook weer veilig geland om kwart voor twee. Lucas is naar Schiphol om ze op te halen.
    Nou luitjes veel plezier nog en tot volgende week bij Amy haar verjaardag. Wij zijn in elk geval van de partij.