9 augustus Singaraja

10 augustus 2019 - Seririt, Indonesië

Na weer een heerlijk ontbijt met pannenkoeken,  roerei, yoghurt, vers fruit en een fruitsap worden we  om 9.30 uur opgehaald voor een bezoek aan de tweede stad van Bali: Singaraja.

Het was in de koloniale tijd de hoofdstad van Bali en had een grote haven en veel internationale handel. De markt is indrukwekkend met een overdaad aan prikkels: geluid van de scooters, geuren van verse kruiden en fruit maar ook van gedroogde sardientjes,  verse vis en kippen, kleuren van het fruit, de bloemen en de sarongs en andere kleding. Maar vooral heel leuk om te zien en zo rond te lopen in een  niet-toeristische stad. We lopen de stadswandeling uit het boekje maar  Singaraja is inmiddels vergane glorie.  De huizen zijn oud en  vervallen.  De haven is er niet meer. Alleen het vrijheidsbeeld staat nog bij de haven. Een standbeeld van een Balinees die de Nederlandse vlag verwisselde voor de Indonesische en daarna werd doodgeschoten.

We denken ook wat souvenirs te kopen maar dat valt toch wat tegen. Maar Vic en Christie kopen 2   Balinese  koksmessen en Lindsy 2 tassen en 2 sarongs.  Maar snuisterijen zijn er niet te koop.

De rest van de dag luieren we aan het strand en het zwembad en sluiten de dag weer af met een spelletje.

1. Marion:
    Lieve familie,
    Het heeft weer even geduurd voordat ik reageerde maar ik ben al bezig met de voorbereidingen voor de komende JVW-week. Verder natuurlijk heeeeeeeel druk met puzzelen. Jeminee ik wist dat dit een soort verslaving voor me aan het worden was maar zo..................... wha wat een project zeg. Maar opgeven staat natuurlijk niet op mijn lijstje dus ik ga weer gauw verder. Strakjes bij jullie alle planten binnen nog even een keertje water geven (buiten hoeft niet want het kwam hier gisteren weer met bakken uit de hemel). Fijne dagen nog samen
  2. Familie Schenning:
    Bedankt en veel.plezier met JVW
  3. Daisy:
    10 augustus 2019
    Aaah die niels geniet ook!😍😍
  4. Marion:
    10 augustus 2019
    Dank je wel, dat gaat helemaal goedkomen met het JVW.