Londen augustus 2014

8 augustus 2014 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Vrijdagmorgen vroeg op gestaan en daarna brengt Christie ons om 6.00 uur naar Eindhoven voor ons weekendje Londen.  Het is goed dat Amy nog net geen 16 jaar, want dan krijgt ze overal nog de kinderkaartjes, terwijl het reisje bedoeld is omdat ze 16 is(wordt).

Na een voorspoedige vlucht van 1 uur en met de klok een uur terug zijn we om 8.15 in Londen. Vervolgens met de bus naar Liverpoolstreet en daar onze koffers opgeslagen.

Als eerste  de London pass aangeschaft en vervolgens naar de Towerbridge. Wat een brug zeg. Later op de dag zien we voor het eerst dat hij ook echt open kan.

Dan op naar de Tower, het kasteel waar de kroonjuwelen ten toon gesteld worden. Nog nooit zo druk gezien. Toch maar in de rij gaan staan voor de kroonjuwelen. De rij was zo'n 400 meter lang, maar na 3 kwartier waren we dan toch echt binnen. Je wordt daar met een lopende band langs de juwelen vervoerd zodat je niet stil kan staan, maar je kan wel een keer extra. Vervolgens over de londenbridge, waar ooit huizen op stonden naar de londenbridge Experience. Een grappige combinatie van de geschiedenis van de brug en een spookhuis, zoiets als  in Bobbejaanland: in polonaise door een loopspookhuis met echte acteurs om je te laten schrikken. Daarna lekker gaan eten aan deTheems en vervolgens de koffers opgehaald en naar het  hotel. Het hotel is een eindje buiten het centrum. We moeten er wel 40 minuten voor reizen, maar we hebben dan ook een heerlijk hotel en betaalbaar. En reizen moet je toch.

1. Marion:
    10 augustus 2014
    Ik zou zeggen genieten maar. Enne...........gullie het wel mooie spullekes gezien in Londen. Piano, tafeltje en tas....waaauw. Mar nie heus, wenne kitsj zeg. Dat mensen daar ooit nog geld aan zouden uitgeven. Nou ik hoef het nie, ik hou het wel bij magneten. Ha ha ha. Groetjes van de hele meute