dag 7 zondag nijlcruise

16 september 2018

gisteren was de internetbundel op dus kon ik mijn verhaal niet kwijt... we zijn s morgens voor het ontbijt meteen naar de oudste stad van Egypte geweest. niet veel te zien behalve een muur van modderstenen.... ze hebben er ook nog een aantal oude tombes gevonden die wel mooi waren om te bekijken. helaas was Robert met buikpijn opgestaan en is hij bij aankomst lekker in zijn bed gaan liggen.
s middags zijn we zonder Robert naar de tempel van Hoe is geweest. een immens bouwwerk waar helaas alle hoofden weggekaapt zijn door bezetters in de loop der tijd. maar t gebouw is indrukwekkend en het verhaal dat Hoe is zich op de seth wilde wreken zal ik jullie besparen.

s avonds weer heerlijk gegeten aan boord van ons schip, Robert is ook weer boven jan en nadat we gezellig hebbem zitten kletsen met onze gids Emen en Arlo en Ellen hebben Robert en ik nog lekker geschaakt.
onze stuurman Achmed kwam er bij zitten en lijkt t spelletje erg goed te snappen. hij heeft robert voor morgenavond uitgedaagd....