dag 8 maandag steengroeve

17 september 2018 - Kom Ombo, Egypte

vandaag mochten we uitslapen maar ik werd wakker toen de zon opkwam om 6.00 uur. Robert werd ook wakker en toen zijn we maar opgestaan. we hebben lekker zitten puzzelen samen en ondertussen van t uitzicht over de Nijl genoten.

na het ontbijt hebbem we de steengroeve bezocht en een heel goed beeld gekregen waar en hoe de Egyptenaren de stenen van hun tempels vandaan hebbem gehaald.

daarna hebben we een hele tijd over de nijl gevaren tot kom ombo waar we dubbele tempel van Horus en de krokodillengod hebben bezocht. t was hier veel drukker dan ergens anders omdat hier de grote nijlcruises kunnen aanleggen. wij zijn een paar kilometer doorgevaren naar een rustige plek.

we kregen vandaag het diner in de salon opgediend😂 ze hadden er werk van gemaakt! een gevulde eend met van alles en nog wat en daarbij kaarsjes aangestoken. als klap op de vuurpijl kwam de bemanning muziek maken en dansen voor ons 😂😂😂 dat was erg leuk.

we zitten vol van t eten op het dek na te genieten en Robert heeft zijn eerste potje schaak tegen Achmed gewonnen!

Groeten aan iedereen en bedankt voor de leuke reacties.

1. Amy:
    17 september 2018
    Haha ziet er inderdaad feestelijk uit! En goed bezig Robert ;p
  2. Daisy:
    17 september 2018
    Wat een gave verhalen en foto’s
    Zeg! Ik ben wel beetje jaloers 😁
  3. Ankie Schenning:
    18 september 2018
    Dat ziet er gezellig uit
  4. Niek:
    18 september 2018
    ja het is echt een aanrader!