Dag 1 zondag 8 juli 2012

8 juli 2012 - New York, New York, Verenigde Staten

Dag 1.   8 juli 2012

Zondagmorgen, de wekker gaat, maar zonder geluid. Dus Niek en ik staan iets later op dan gepland, maar nog zonder stress. Even douchen, de laatste spullen in de koffer en ontbijten.
Om 5 voor 7 staan we klaar voor vertrek. Wachten tot 7 uur op de taxi.
7.05, 7.10, 7.15. Geen taxi.
Gelukkig hebben we 2 telefoonnummers van het taxibedrijf, 1 vast en 1 mobiel. Echter krijgen we geen gehoor en worden we doorgeschakeld naar de voicemail.
Lichte paniek: dat begint lekker, wat nu?
Gelukkig staan er momenteel 3 auto's voor de deur, omdat we de C8 nog niet verkocht hebben.
En gelukkig sliepen Freeke en Erik bij ons en waren Ton en Jeanne er ook al om 7.00 uur  .
Dus Freeke en Erik brengen ons naar Zaventem. Keurig om 9.00 uur staan we op het vliegveld.
We zijn al online ingecheckt, dus we hoeven alleen nog maar de bagage te droppen. Daar wacht ons een mevrouw van Delta Airlines die ons het hemd van het lijf vraagt. Waarom vertrekken we vanuit Brussel, wie heeft de koffers ingepakt, waar gaan we naar toe, hebben we kadootjes meegenomen? Na al die vragen beantwoord te hebben, mogen we verder. Vervolgens in de megarij voor de controle. Daar komen we in een keer doorheen. Doorgelopen naar Gate B06. Daar zijn ze alvast begonnen met inchecken van zone 1. Maar zone 3 is ook al snel aan de beurt.
We zitten in een groot vliegtuig met 2-3-2 stoelen op een rij. Wij hebben 38F en G, 39 F en G en 40 F en G. Allemaal een eigen schermpje met films, muziek en spelletjes. Gratis koptelefoons.
We vertrekken volgens schema om 11.10 uur  en zetten meteen onze horloges op 5.10 New York time.
Om 6 uur wordt de eerste wijn  geserveerd, maar dat hoeven we niet. We willen liever koffie, dat hebben we vandaag nog niet op. Om 7 uur zitten we aan de lasagne ( heel lekker), de kiprisotto en de kipsalade. We hebben het nog niet op of ze komen alweer langs met het volgende drankje.
Om 13.00 uur zijn we veilig geland. We vlogen op 11,5 kilometer hoogte en hebben er 5900 kilometer op zitten.
Om 14.00 uur door de douane. Dat ging vrij snel, behalve dat Robert nog apart genomen werd. Maar dat was verder oke. We weten n iet wat er aan de hand was, maar er was iets niet goed met zijn vingerafdrukken.
Om 15.15 uur waren we in het apartement, met een te dure taxi, maar goed we waren er dan ook snel.we hebben een heel mooi apartement, met heel veel orginele ornamenten en een mooie parketvloer. Brooklyn is sowieso een hele mooie wijk, maar is nu wel wat vervallen. Vroeger moet het nog een veel mooiere wijk zijn geweest. Met browstone-huizen, met een trapppetje naar de voordeur. Brede lanen met bomen.
Daarna zijn we gaan lopen richting Brooklyn Bridge. Vorige week was er nog een hittegolf in New York; nu was het gelukkig maar 30 graden. Maar na een half uurtje lopen, besloten we toch maar een stuk met de metro te gaan. Vervolgens over de Brooklyn bridge gelopen zodat je een mooi uitzicht hebt over de skyline van Manhattan. Vervolgens door Chinatown, waar het vooral stonk. En gegeten; ja je raadt het al; bij McDonalds.
Nu zijn we terug in het apartement en gaan nu rond half 10 liggen er al twee te slapen.In het mapjej foto's heb ik ook 3 fotovan New York  gezet.

1. Marion:
    8 juli 2012
    Ha vakantiegangers
    Halleluja, dat was dus al meteen een lekker begin van de vakantie zo zonder taxi. Wel ideaal natuurlijk dat er dan meteen van huis uit toch vervoer geregeld kan worden. Want je moet er toch even niet aan denken dat het mis gaat.
    Maar gelukkig is het verder allemaal goed verlopen en ik heb jullie vliegreis ook gevolgd via de site. Zowel gekeken of jullie op tijd uit Brussel vertrokken waren en ook of jullie op tijd geland waren. Gelukkig zag ik dat het vliegtuig op tijd geland was en kunnen jullie nu gaan genieten van een geweldige vakantie. Hier verder alles oké, met onze pa vanmiddag weer eens ouderwets gelachen. Het weer is zwaar klote, veel regen dus ik hoop dat jullie het beter gaan treffen.
    Nou ik zou zeggen bedankt voor dit eerste verslag en dat er nog maar vele mogen volgen.
    Heel veel liefs van ons allemaal
    Marizonneke
  2. Opa Kees:
    9 juli 2012
    Beste vakantiegangers,
    Ik ze net wakker en ben in twee uur ted al tien keer wiste pissen. En de allemaal as Gé minder pillen slikt. De zen dus ammel pillen die in dun uitverkoop waren bij dun apotheek. Ze laage ammel op de grond en dieje medicijnknoest zee de de hartstikke gezond is. Hij gift ze ok gewoon aon dun hond.
    De onze Robert nog extra naor de douane moes de verbaost me niks want as ik durbij was gewist dan han ze me nooit mir losgelaoten. Hil mun geld is ondertussen op mar minne goeie zin is gelukkig wir een biertje aon uit terugkoopwaarde. En al mun auw knokke doen zeer, mar dan hek tenminste nog iets.
    Tot zover dees berichtje.
    Heel veul groetjes van jullieen aartsvader
    Of ut mee in d of in t moet de weet ik nie mar de kan me ok niks verrekku.
    Ook heel veul groetjes van de rest van de familie
  3. Daisy:
    9 juli 2012
    Hoi hoi!
    Wat een leuk reisverslag al om te lezen! ik ben wel jaloers hoor :D de foto's laten al wat moois zien!
    ohgerum die robert!! treft hij weer maar gelukkig alles goed gekomen! we houden de site goed in de gaten naar nieuwe leuke verhalen en fotokes!

Groetjes Daisy, Jan en kleine Megan :D
  4. Lara:
    11 juli 2012
    Ha vakantiegangers
    leuk om te lezen dat jullie een blog bijhouden bem benieuwd naar alle verhalen!! veel plezier!!!