Dag 2 9 juli 2012

9 juli 2012 - New York, New York, Verenigde Staten

Vandaag op ons gemak opgestaan en op zoek gegaan naar een bakker. Maar die bestond inmiddels niet meer. Gelukkig  was er een supermarkt in de buurt. Brood, boter en kaas gekocht en na het ontbijt naar Manhattan. Eerst zijn we naar Flatirongebouw geweest, ooit het hoogste gebouw van New York en  de voorloper van de wolkenkrabbers.  Daarna naar het empire state building . volgens de boekjes zou je van te voren  echt kaartjes gekocht moeten hebben, maar dat was gelukkig niet nodig. Even in de rij gestaan voor de kaartjes en toen de doolhof van gangetjes door naar de lift.  Tot de 80e verdieping met de lift en de laatste 6 verdiepingen met de trap. We werden beloond met een prachtig uitzicht.

Daarna lopend over fifth avenue richting central park. Even bij schwarz, de grootste speelgoedwinkel binnen en direct daarnaast de speelgoedwinkel voor volwassenen: de applestore.

Vervolgens naar central,park en daar lekker op het gras gelegen. De lunch hadden we bij Wendy's op, dus nu maar eens iets anders dan grote fastfoodketens. Dus gingen we naar  Rosa Mexico, een mexicaans restaurant. Erg trendy en heel erg lekker. Met een heel mooi water kunstwerk/val aan de muur.

Daarna naar Times Square gelopen. Daar was ook een M&M winkel. 3 verdiepingen met M&Mspullen. Het moet niet gekker worden. Amy heeft er een M&Mapparaat gekocht in de vorm van het vrijheidsbeeld.

Times square was heel indrukwekkend, met zoveel lichtreclame aan de muren.

Vandaag was een New York dag zoals we New York kennen vanuit films en foto's. Vol gele taxi's, hele grote auto's en heel veel mensen. Alles verzorgd en netjes; een heel contrast met het Brooklyn waar ons apartement is.

We waren het er allemaal over eens, het was een hele,leuke dag!

1. Opa Kees:
    10 juli 2012
    Dag kinderen
    Fijn dat jullie het naar je zin hebben in het land van Obama
    Gelukkig hoef ik daar niet persoonlijk naar toe ,want ik krijg al een stijve nek als ik naar de foto's kijk.

Ik probeer mijn hoogtevrees te over winnen door een keer in de maand op een krant te gaan staan en dat vind ik een mooie prestataties voor zo'n flinke rakker als ik.

Hier in het prachtige Nederland hebben we gelukkig niet van die hoge akelige dingen..
    In u.s zullen ze mij dan ook niet zien maar desalniettemin veel plezier voor jullie..
    Met mijn gezondheid gaat het geweldig,ik ben vandaag maar 3 keer uit bed gedonderd. En dat is dus een hele vooruitgang.
    Lang leve dr.vissers en zijn hulptroepen

Verder geen nieuw nieuws

Groetjes van opa

Typefouten voorbehouden
  2. Robin:
    10 juli 2012
    Ha familieleden,

Wat een mooie foto's al uit NY! Ik ben benieuwd hoe het Empire State Building is geweest en het uitzicht over de stad. Winkels als Schwarz, Apple Store en de mega M&M's winkel; heerlijk om rond te snuffelen aan alle luxe. Bijzonder te horen dat Brooklyn minder verzorgd is dan misschien verwacht. Grote contrasten, die waarschijnlijk alleen maar groter zullen worden met de rest van jullie reis in het verschiet.

Heel veel plezier en wij genieten met volle teugen van de verhalen én foto's!

Groetjes Robin