dag 9 dinsdag kamelenmarkt

18 september 2018 - Kom Ombo, Egypte

vandaag zijn we naar de kamelen markt geweest. naast kamelen worden er ook koeien en geiten verkocht. wat een godvergeten bende was dat. eerst zijn we met een oude Indiana Jones truck van ons schip naar de markt gebracht. dat was al een avontuur op zich.... wat een idioten zijn t hier.... de verharde weg hebben ze hier nog niet echt uitgevonden... op de markt zelf werden we verrast door de menigte. handelen in koeien en geiten en kamelen. ovetal stront een stuk of 8 kinderen die vragen hoe je heet. er was ook een slager die gelijk de gekochte koe een kopje kleiner maakte.! hahaha dat had ik nog nooit gezien.
een andere Egyptenaar staat met zijn blote arm tot aan zijn schouder in de kon t van de koe te voelen of ie zwanger is....

na een uurtje hebben we genoeg gezien en besluiten weer terug te gaan.

we zeilen weer een eindje over de Nijl een leggen dan aan bij een nubisch dorp.die zijn in de jaren zestig uit hun huizen gezet omdat er een stuwmeer moeder komen. de plaatselijke jeugd was wel geinig dus daar zijn we mee op de foto gegaan. ik heb ze allemaal 4 een paar egp gegeven. iedereen happy.

daarna alleen nog gevaren naar aswan waar we onze laatste nacht op de boot gaan doorbrengen. morgen naar Abu Simbel.

Groeten uit Egypte.

Robert en Niek

1. Ankie Schenning:
    18 september 2018
    Het zou zo een scenen uit ene film kunnen zijn.... cultuurverschil....maar toch wel mooi
  2. Marion:
    19 september 2018
    Whaaaa Ankie er ook bij? Volgens mij is die gewoon hier hoor. Maar wat een avontuur zeg op de kamelenmarkt. Leuk dat je het eens gezien hebt maar daar blijft het dan ook wel bij. Een goede reis naar Abu Simbel en veel plezier weer.
  3. Christie:
    19 september 2018
    Ja wat leuk om in zulk niet-toeristisch gebied te komen en de lokale gewoontes te aanschouwen!
    Geniet ervan!