Dag 2 donderdag 27 juni

27 juni 2013 - Wenen, Oostenrijk

Vanmorgen eerst broodjes gehaald en in het appartement ontbeten en daarna met de metro naar de hofburg, de Spaanse rijschool en de schatkamer van de Oostenrijkse koningen en keizers bezocht. Ze moeten hier ooit echt geld te veel hebben gehad, zoveel pracht en praal. De paarden van de Spaanse rijschool waren er niet. Daarna een broodje gegeten in een van de vele parken en daarna met de metro naar het schonbrun paleis, het zomerpaleis van Frans Josef en sisi. Aantal kamers?? Slechts 1441 (geen typefout). We wilden ook naar het palmenhuis, maar dat werd gerenoveerd.

daarna weer terug naar het centrum en daar nog wat rondgelopen door het keizerlijke wenen. Daarna lekker gegeten bij een italiaan, waar niek, erik en christie een wienschnitzel aten , maar amy en ik een heerlijke pasta.

daarna weer wat door de stad gelopen en een ijsje gegeten bij een superdrukke ijssalon. Het verbaast ons hoeveel vrouwen er echt in een boerka lospen of op terras zitten en we probeerden te zien hoe ze nu gingen eten of drinken, maar dat konden we niet ontdekken.

nu zijn we onze dag in boeda pest aan het voorbereiden.

groetjes van ons allemaal

1. Marion:
    27 juni 2013
    Ha die vakantiegangers,
    Wat heerlijk om zo op de hoogte te worden gehouden van jullie vakantiebelevenissen. Even vond ik het moeilijk om een berichtje te typen omdat ik dat een jaar geleden ook deed, maar toen nog met onze pa. Die vroeg dan elke morgen of er nog post was. Maar ik ben blij dat jullie het goed stellen en hopelijk gaat dat ook zo in Boedapest morgen. Bedankt ook voor de foto, daar ben ik ook altijd erg blij mee.
    Veel liefs van ons allemaal
    Marion, Lucas en Robin
  2. Marion:
    28 juni 2013
    Heej vakantiegangers,
    Sjonge jonge wè hedde gullie ut tog slecht. Wèn joekels van ijskoos en dan ok nog us terecht koome in van die aftanse kefeekes. Ik heb meelij meej jullie.
    Alle gekheid op een stokje, we zijn natuurlijk blij te horen en te zien dat jullie genieten daar. Zijn Kenneth en Freeke inmiddels al gearriveerd? Heb er toch veel aan moeten denken hoe de reis gegaan is.
    Heel veel liefs uit een verdommes koud en nat Goirle.