dag 3, 28 juni 2013 Boedapest

28 juni 2013 - Boedapest, Hongarije

Om 9.00 uur vertrokken uit Wenen en naar Boedapest gereden. Rond 12.00 uur waren we daar en werden opgewacht door de verhuurder. Zet de auto maar in de garage. Ja, ja.... En supersmal deurtje ging open en vervolgens moesten we de auto in een lift zetten. De deuren konden niet meer open, zo smal.

Nadat we spullen in het appartement hadden gezet, zijn we de stad ingegaan. Eerst even geld pinnen, maar dat viel niet mee. Daarna wat gegeten en toen echt op pad. Naar het parlementsgebouw en toen langs de donau. Daar zagen we een indrukwekkend standbeeld: een hele rij schoenen langs de waterkant, maar het was een erg trieste aanleiding voor het kunstwerk. In de oorlog werden joden aan de rand van de donau gezet en dan doodgeschoten, zodat de lijken niet opgeruimd hoefde te worden.

Daarna over de kettingbrug gelopen en vervolgens met de kabeltram naar de burcht gegaan. Daar wat rondgelopen op de burcht en ondertussen betrok de lucht nogal. Nog wat rondgewandeld tot het echt donker werd en hard begon te regen. We zijn toen in een cafeetje gaat zitten om koffie en ijskoffie te drinken. Koff ie voor €1,20. Dat zijn nog eens leuke prijzen.

Toen het wat leek op te klaren , gingen we toch weer verder lopen. Naar het vissersbastion. Erg mooi, maar ondertussen ging het weer steeds harder regenen. Wij een bistro binnen, maar het leek meer op het kelderke in Goirle. Behalva dat er niemand wat zei en niemand vroeg of we wat wilde drinken. Na een kwartiertje maar weer verder gegaan en een kerk binnen gegaan en daarna een treinstation. Het bleef wat regenen en dus besloten we eerst wat te gaan eten, in de hoop dat het zou stoppen met regenen. En dat was ook zo. Aan de voet van een brug zat een leuk italiaans restaurant en daar hebben we lekker gegeten,opgedroogd en weer warm geworden. Daarna zijn we de brug opgelopen naar het Sziget-eiland. Christei en Lynn gaan daarin augustus naar het Szigetfestival, maar wij hebben het nu al gezien. Vervolgens naar het grote station gelopen om de stationshal te zien, maar zo bijzonder vonden wij het niet. Het stonk er ook, dus we hebben niet echt de tijd genomen om goed rond te kijken. Vervolgens wilde ik naar cafe New York, het beroemdste en mooiste koffiehuis ter wereld. Dat was een beleving. Of we terug in de tijd gingen. Een toetje en een bakje koffie en dat voor €57,00 , terwijl we daarvoor pizza, soep en wijn ophadden voor €50,00. Maar het was de moeite waard.

1. Jeanne van Puijenbroek:
    29 juni 2013
    Een hele beleving en ervaring in Boedapest. Wat een verschillen in de prijzen soms voor bijna niks en het andere moment betaal je blauw. Zijn Kenneth en Freeke intussen al aan gekomen? Hier is het goed weer het wordt morgen buiten zitten hoop ik. Alles goed met ons en nog bedankt voor de kaart erg leuk. Groet Opa en Oma
  2. Marion:
    29 juni 2013
    Ha vakantiegangers,
    Oma Jeanne vroeg zich dus ook al af of Kenneth en Freeke inmiddels veilig zijn gearriveerd. Het was weer een hele ervaring daar dus in Boedapest. Prachtige foto's trouwens, ik heb ze meteen op de computer bewaard natuurlijk. Ik heb naar jullie gemaild (weet natuurlijk niet of jullie dat kunnen ontvangen) maar Megan heeft dus sinds vanmiddag haar brilletje. Ze staat daar dus mee op de foto. Verder alles goed hier, het weer wordt inderdaad beter dus misschien wordt het in Goirle ook wel zomer. Geniet lekker verder van jullie vakantie.
    Groetjes Marion en de rest natuurlijk