Dag 1, 26 juni 2013

26 juni 2013 - Wenen, Oostenrijk

26 juni 2013

Pfff, om 5 uur ons bed uit, en de laatste dingetjes inpakken. Opa en oma staan ook al om half 6 voor de deur. We gaan op weg...

Na een lange en goed verlopen reis komen we dan eindelijk in de buurt van Wenen. In de spits en met een paar omweggetjes vinden wij onze weg naar het appartement. We zijn er precies op tijd, dachten we. Maar de gastvrouw had ons een uurtje later verwacht. Dus wij kunnen ook een uurtje op haar wachten. Maar ja, het appartement bevalt goed. Alle spullen naar boven en de stad in, we hebben honger.

Eerst zoeken we een goede parkeerplek. Op internet vinden we een parkeergarage waar we de auto voor 3 euro per dag kunnen parkeren. Goede deal, toch? Van daaruit lopen we, eigenlijk zonder enige planning, naar het metrostation. Kaartjes kopen en rennen, want de metro komt al. Nu nog in de metro bedenken waar we naartoe willen...

We stappen midden in het centrum van de stad uit. Ondertussen hebben we echt honger gekregen, en we besluiten om meteen op zoek te gaan naar een restaurantje. Na een tijdje ronddolen in de stad, op zoek naar een restaurant met wienerschnitzel en zonder asbakken op tafel vinden we iets wat aan onze eisen voldoet.

We eten lekker, en na betaald te hebben gaan we nog even langs de McDonalds voor een McFlurry. We wandelen langs het water (met versierde bomen) en over een vrij rustige kermis in het Praterpark terug. Nu een plan voor morgen maken en dan lekker naar bed.

1. Marion:
    26 juni 2013
    Hallo vakantiegangers,
    Kwart over elf op deze woensdagavond en ik zie dus zojuist het eerste reisverslag in mijn mailbox verschijnen.
    Fijn om te lezen dat de reis goed verlopen is (hoe lang was het eigenlijk rijden) en jullie een goed appartement hebben. Lang leve McDonalds voor een lekkere McFlurry. Ik hoop dat jullie een heerlijke nachtrust hebben en er morgen een hele fijne dag van gaan maken. Hoop snel weer van jullie te horen.
    Veel liefs uit Goirle
    MarizOnneke en de rest
  2. Jeanne van Puijenbroek:
    27 juni 2013
    Hoi vakantiegangers,
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en naar een nachtje slapen, meteen weer met nieuwe energie op pad gaan
    om de omgeving te verkennen met al zijn pracht en praal.
    Groetjes, Opa Ton en Oma Jeanne.
  3. Marjolein backx:
    28 juni 2013
    Later op de dag is het gedaan met de rust. Freeke en Kenneth zijn in aantocht. Ik hoop dat jullie allemaal samen een super leuke en gezellige vakantie hebben.