Dag 23, 30 juli 2012

30 juli 2012 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Na een heerlijk ontbijt, de spullen weer ingepakt en aan ons laatste grote stuk rijden begonnen. Zo'n kleine vijf uur zullen we moeten doorbrengen in de auto. Van te voren had ik al opgezocht of er nog wat te doen was onderweg en ik kon niets vinden. Al rijdend kwamen we ook tot de conclusie dat er een heleboel niets is. Zover las je kunt kijken, geen huis of boom te bekennen. Dus dan maar op volle snelheid = 65 of 70 mijl/uur ( 100-110 kilometer/uur) naar Los Angeles. Het verkeer schijnt hopeloos te zijn in LA, maar het viel ons nog niet tegen. Geen files of zo, dus om half 3 waren we in het apartement. Gauw alle spullen uit de auto en in het huisje gezet en op naar het strand. We zitten hier namelijk 5  minuten rijden van Venice Beach af. Venice heeft zijn naam te danken aan Venetie, en tussen de huizen door liggen kanaaltjes met bruggetjes erover. Het had ook Giethoorn kunnen heten.  Een heel mooi gebied met mooie Europees-aandoende huizen. En dan het strand; zoals je in films ziet: een eindeloze boulevard met een pad voor de voetgangers en een pad voor de fietsers en skaters en natuurlijk heel veel palmbomen.

Lekker een paar uur op het strand gaan liggen en in de pacific ocean gaan zwemmen. Daarna langs de boulevard gelopen, waar het steeds drukker werd. Zo'n beetje als bij ons in Scheveningen: allerlei kleine winkeltjes met T-shirts, slippers en wiet ( medische wiet dan wel te verstaan (ahum)).
Ook een bodybuilderssportschool op het strand met wel heel erg opgepompte narcistische mannen. Dan zagen wij liever een echte skatebaan, waar kinderen met hun skateboard in allerlei kuilen konden skaten. Dat ze het durfden?! Superknap.

Vervolgens lekker gegeten aan het strand, maar zodra de zon onderging, werd het behoorlijk koud. Rond 21.00 uur weer terug in het apartement en met zijn allen nog een film gekeken.

1. Marion:
    31 juli 2012
    Hallo vakantiegangers,

3016 km afgelegd zie ik zojuist op de kaart. Da's niet gering zeg. Maar de terugreis wordt nu toch echt een feit en ik vind het helemaal niet zo erg hoor. Zal blij zijn als jullie weer gezond en wel voet op hollandse bodem zetten.
    Het gaat gelukkig verder allemaal redelijk hier in ons mooie dorpje. Geniet nog maar even van het mooie weer daar want hier is het niet veel zaaks. Voor morgen (1 augustus dan al weer) wordt een mooie zonnige dag voorspeld maar verder is het huilen met de pet op. Echt een zomer van niks.
    Maar goed, genoeg geklaagd weer ik ga nog even het andere verhaaltje lezen over de tips.
    Veel liefs van ons allemaal
    MarizOnneke
  2. Karin verhoeven:
    31 juli 2012
    Hoi, ik weet niet precies wanneer jullie weer naar huis vliegen, dus ik wens jullie allemaal alvast "Happy Landings".
    Dit horen wij ook altijd van onze vrienden in Canada!
    En als je dan weer in ons mini landje aankomt moet je niet schrikken. Het is niet gekrompen tijdens jullie vakantie!!!
    Het is nu eenmaal klein!!!! Dat is 'n ervaring apart!!!!
    De overgang van XXXXXXLARGE , in alles ,naar x small.
    Veel groetjes, Karin
  3. Opa Kees:
    1 augustus 2012
    Lieve wereldreizigers
    Ik verheug me erg op jullie thuiskomst want zonder de familie
    Schenning is het hier ook maar een saaie boel.

De gedachten dat julie dat stinkamerika weer gaan verlatend Doet me geweldig goed en ik voel me elke dag beter.
    Als het zo doorgaat zijn jullie voorlopig nog niet van me af.
    Nog even en ik sprng weer in het rond als een jonge hond.
    Het zomert hier maar door en temperaturen boven de 15 graden
    Zijn maar heel gewoon.
    Ook de zegen van boven laat ons niet in de steek en alles zit er
    Dan ook mooi groen uit.
    Je zult verbaast zijn als je dat fraais weer kunt aanschouwen.

Veel groeten uit het niet te overtreffen,prachtige Brabant