Dag 22, 29 juli 2012

29 juli 2012 - Laughlin, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag niet veel te melden. Na een lekker ontbijt de auto weer ingestapt, want we beginnen nu echt aan de terugweg. Omdat in een keer naar LA rijden erg lang is, hebben we een tussenstop ingepland, maar ik kon niet echt iets interessants vinden, behalve dat we over de route 66 kunnen rijden. Dat klinkt toch nostalgisch en zelfs een beetje romantisch. Niets is dus minder waar. Een lange saaie weg met helemaal niks dan af en toe een aftandse trailer. Wat moet er toch ook  een hoop armoede in Amerika zijn. Bij enkele plaatsen is er dan een grote kermis van gemaakt zoals in Williams en Seligman, maar voor de rest is er geen .... aan om de route 66 te rijden. Dus na een tijdje zijn we er van af gegaan en rechtstreeks naar het resort gereden in Bullheadcity/Laughlin. Er zijn enkele grote goksteden in Amerika. Las Vegas op de eerste plaats , ik denk Reno op de tweede en deze schijnt op drie te staan. Niet dat we daar nu zoveel behoefte aan hadden, maar het is een groot resort met een groot zwembad en erg goedkoop. Dus als zuinige hollanders leek ons dat een goede keuze. Dus om half 2 lagen we hier aan het zwembad te snakken naar adem, want het is hier opeens weer 40 graden. Het is wel bewolkt, maar dat is niet zo erg want anders zouden we levend verbranden. Heel erg bruin zijn we namelijk nog niet. Als e zo eens terugkijken is dat ook niet  zo erg. Uit de informatie die ik van te voren had, zou het vaak rond de 35 graden zijn in al die parken. Als we dat gehad zouden hebben, was het ook veel te warm geweest. Dus zijn we blij dat het regelmaitg bewolkt was en de temperatuur dus een stuk lager was (tussen de 25 en 30). 's Avonds koelt het meestal flink af. En binnen is het overal koud,  want de airco staat in alle hotels flink aan.

's Avonds bij het buffetrestaurant gegeten voor een vaste prijs "All you can eat and drink". Het was erg lekker. Daarna zijn de kinderen een film gaan kijken en zijn Niek en ik eengokje gaan wagen. Ik heb het idee dat er een hoop gemanipuleerd wordt. Er staan voornamelijk gokautomaten. Dus dat gingen we ook nog eens proberen: We stopten er $5,00 in en na enkele drukken op de knop stonden we op $20,00, maar dat ging daarna weer in raptempo naar beneden. Al met la hadden we vrij lang kunne spelen voor $5,00, maar toen het bedrag onder $1,00 zakte, moest er geld bij. We hadden niet kleiner dan een briefje van $20, maar je kunt tussendoor laten uitbetalen, maar daar zit dus het venijn. Als een razende begon het verlies en na 10 minuten was er niets meer van over. Niek heeft daarna nog even roulette gespeeld, maar ook daarging het  na een eerste gewin meteen geld kosten. Tja gokken blijft stom, want er is mar een winnaar en dat is het casino.

Over de foto's: Marion zit erg goed. Volgens Niek zijn het er ruim 6500. We zullen nog eensextra magneet voor je me brengen.

Groetjes van ons allemaal

1. Marion:
    30 juli 2012
    Lieve allemaal,

Daar ben ik dan nog eventjes op deze voor ons nu maandagavond. Het is inmiddels tien over acht dus tijd voor ons dagelijks journaal.
    Tjonge jonge jonge, of ut al nie genoeg gekost hee.............gaon ze ok nog gokke die twee.............
    En die temperatuurverschillen zijn toch ook wel enorm als ik het zo lees. Zo zit je midden in de regen, onweer, storm en weet ik veel en dan is het ineens weer 40 graden.
    Nou hier was het vandaag ook knudde. Oké het was tot vanavond droog maar een heel stuk frisser (zo'n 20 graden).
    Dus ik hoop dat jullie in elk geval een jas of iets bij hebben, want het kan wel eens behoorlijk tegenvallen als jullie weet voet op Nederlandse grond zetten.
    Van mij mag het ondertussen want ook ik begin jullie behoorlijk te missen.
    Ik zal morgen het reisverslag aan onze pa laten lezen want het kwam vanmiddag pas laat binnen, dus hij heeft het niet meer gezien.
    De reactie komt dus morgen van ons Keesje.
    Lieve allemaal, een fijne dag nog en tot gauw

MarizOnneke
  2. Karin verhoeven:
    30 juli 2012
    hoi, hier de verliezer van de "wedstrijd" !!!
    ha, ik zit nog met m'n gedachten bij onze eigen reis. wij vonden 600 foto's al superveel!!! maar ja, die was nog in de vorige eeuw!!
    toch leuk om 'n keer te gokken in het casino van Laughlin.
    de naam is wel goed gekozen, ze zullen daar veel "lachen" om die toeristen die allemaal denken dat ze de hoofdprijs mee naar huis nemen.
    En nu op weg naar L.A.
    we lezen wel weer wat jullie daar weer beleven.
    have fun, groetjes, Karin
  3. Opa Kees:
    31 juli 2012
    Hallo cowboys

Fijn dat jullie op de terugweg zijn want in dat klote amerika heb je het nu wel gehad .
    Hier in Nederland is alles toch veel beter .
    Aan een land zonder geldwolven ben ik toch meer gehecht.
    Ze kunnen er hier ook wel wat van maar toch wel een beetje minder"
    Met de gezondheid gaat het goed en met jullie thuiskomst
    Zal het nog beter gaan.
    Ik kan wel geen flikker maar slapen gaat nog steeds uitstekend
    En zo vliegen de dagen voorbij.
    De zomer is hier in volle gang en er de temperatuur
    Is soms wel boven de 20 graden ,dus snikheet kun je wel zeggen
    Vandaag verwacht de Bilt zelf 21 graden ,dus dat wordt afzien.
    Verder komen we het met de voeten in een teiltje koud water
    Deze hitte ook wel weer te boven.

Veel groeten van uit de Sahara

Opa en de rest van de halve gare familie