Dag 21, 28 juli 2012

28 juli 2012 - Grand Canyon, Verenigde Staten

Even weg uit het massa-toerisme; even lekker in een huis, waarbij de kinderen allemaal een eigen bed hebben, veel ruimte om ons heen. We hadden dus gisteravond besloten om uit te slapen en maar te zien wat we vandaag zouden gaan doen. Om 9.30 uur  lekker ontbeten met pannekoeken gebakken door Christie en eiren met spek door Niek, lekkere jus d'orange. Ondertussen besproken wat we vandaag dan zouden gaan doen:

1. naar het geologiemuseum om te leren snappen hoe de grand canyon is ontstaan
  2. het tijdlijnpad lopen ( 1 uur)
  3. de Kiabab-trail lopen ( 1-2 uur).

Van te voren ook nog wat praktische zaken gedaan zoals wassen, want er staat hier een warme wind, dus de was was in no-time droog.

Een half uurtje gereden naar de Grand Canyon.. Moeite om een parkeerplaats te vinden, dan met de bus, maar dan uiteindelijk zijn we daadwerkelijk in het museum. Terwijl we in het museum waren, begint het te gieten. Als het even ophoudt, besluiten we de time-trail te gaan doen, maar ondertussen begint het te donderen en zelfs te bliksemen. Met de bus terug naar het Visitorcentrum en daar wat gedraald. Gevraagd aan de ranger wat de weersv erwachtingen zijn voor de rest van de middag. Regen, onweer, niet veilig om te wandelen. Even later worden zelfs alle activiteiten van het centrum afgelast.

Nog een film gekeken die werd geprojecteerd op een werldbol over het ontstaan van de Grand Canyon en toen maar naar huis. Wat waren we nu blij dat we een huis hadden gehuurd en dat we niet de rest van de middag op een hotelkamer hoefden te vertoeven. Amy en Christie zijn een serie gaan kijken, die "Christy" heet. Robert en Kenneth spelltjes gedaan op de ipad en de computer en Niek en ik zitten lezen.

Het is jammer van de Grand Canyon, want  nu heeft het nog steeds geen verbluffende indruk achtegelaten, behalve dat het verbazingwekkend groot is. Maar doordat we alleen op de rand hebben gelopen en gestaan, hebben we niet echt de Canyon ervaren.

"Tis tog sunt van ut weer"'

Terwijl we naar huis reden, bleek het zelfs flink gehageld te hebben. Maar hoe dichter we bij het huis we kwamen, hoe minder het geregend had. Het was hier zelfs gewoon droog gebleven. Over de mainstreet en het hele stratenplan gereden in onze wijk, waar misschien 10 huizen/caravans staan.

Daarna lekker gebarbequed. En n u lijkt er een echte storm op ons af te komen. We hopen n u hier nog wat echte bliksemschichten te zine in dit aardedonkere gat.

Amy heeft vandaag ook nog haar paardrijavonturen geschreven, op 23 juli.

Wie durft te raden hoeveel foto's we al hebben gemaakt?

1. Marion:
    Hallo vakantiegangers,

Om efkes mee die foto's te begienen: As ik goed kan rekenen en de nummering van die foto's klopt dan beginnen we bij nr. 1209 waor we Robert op de Brooklyn bridge zien. Dan de leste foto van Ankie en Amy, dè's nummer 8219. Dus dan kom ik op een totaal van 7100 foto's. Da's nie misselijk.
    Lucas vraagt trouwens wat we er mee kunnen winnen ha ha ha.

Maar verder dus wel heel fijn dat jullie een mooi groot huis hadden want inderdaad met zessen op een hotelkamer een hele middag daar word je ook niet echt vrolijk van. Het weer wisselt daar dus ook nog al eens. Zo zit je midden in een storm, onweer, hagel en regen en dan elders is het weer bijna 40 graden. Tja, er is niks zo veranderlijk als het weer.
    Hier ook nog steeds aardig weer. Niet meer zo warm, maar nog wel zon en droog.
    Eergisterennacht gigantisch veel regen gehad en daardoor een mega-lekkage op Robin zijn slaapkamer. Het water liep zo langs de schuine kant naar beneden. Midden in de nacht zijn bed nog moeten verzetten zodat hij in elk geval niet nat werd. Gisteren is er iemand geweest (een noodoplossing) want het is bouwvak vakantie.
    Opa Ton en oma Jeanne zijn zaterdag nog bij opa op de koffie geweest. Daar gaat het ook allemaal goed.
    Nou dat was het weer voor nu. Hopelijk voor jullie vandaag weer een mooie dag als jullie naar Nevada gaan.
    We horen het natuurlijk allemaal weer heel graag.
    Veel liefs uit Goirle van ons allemaal
    Marizonneke
  2. Marion:
    29 juli 2012
    Hallo, daar ben ik nog eventjes.
    Het is nog vroeg op de zondagochtend dus ik kan nog niet zo goed tellen. Het aantal foto's is dus volgens een nieuwe berekening 7010.
    Liefs MarizOnneke
  3. Karin verhoeven:
    hoi allemaal,
    Ik liep wat achter met lezen, maar nu ben ik weer helemaal "up to date" !!
    Het is 'n intensieve reis tot zover. Wel door 'n prachtig gebied.
    En 'n groot gebied, daar kun je nu over meepraten!!
    Dat weet je pas als je er zelf doorrijdt!
    Prachtige foto's ook! En 'n voorzichtige schatting: 1500 stuks!!!
    Amy, wat 'n leuk verslag van de tocht op het paard.
    Nou, hopelijk voor de rest van de reis wat beter weer!
    We lezen het wel.
    veel groetjes van Karin
  4. Karin verhoeven:
    29 juli 2012
    Hoi, ik lees nu de reactie van MarizOnneke pas !!
    O, jeh, ik zal de 1e prijs niet winnen met de foto wedstrijd!!!!
    haha!
  5. Opa Kees:
    Hallo regenwormen
    Daar bij jullie ihet dus ook wel eens slecht weer begrijp ik.hier is het als maar zon en nog eens zon.we zijn allemaal zo bruin als het paard van ome loeks en dat was een schimmel.

Mijn kop is net een mallemolen en het is voor mij aan een stuk kermis .ik word er tureluurs van.verder ben ik kerngezond maar ik weet alleen niet waar die zit.ik slaap bijna de hele dag en droom van Amerika .
    Veel plezier nog daar in den verre
    Groetjes Klaas Vaak.