Dag 19, 26 juli 2012

26 juli 2012 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Wat een rot hotel hadden we vannacht: 3 kleine bedjes (1.20m). En verder ook heel weinig ruimte erom heen. Geen ontbijt erbij en nog een van de duurste hotels ook. Maar goed, nadat we alles ingepakt hadden, zijn we naar McDonalds gereden voor een ontbijt en dat was best lekker.

Daarna hadden we 200 kilometer voor de boeg naar Lake Powell. Dat ging lekker vlot.  Ik had voor vandaag ook een bezoek aan de Antelope Canyon op mijn lijstje staan, maar ik had er niet veel hoop op of dat ook echt zou lukken. Ik had namelijk te voren op internet gezocht en vond een rondleiding van $80,00 per persoon. Dat vond ik toch echt wel te zout. Terwijl we naar lake Powell reden, zagen we opeens een klein bordje met Antelope Canyon. Er stond een hele rij mensen en het was bijna half 12, het moment van de dag waarop de canyon het allermooist belicht wordt. Geinformeerd, maar het zou $64,00 per persoon gaan kosten en je had moeten reserveren. Ik informeerde waar dan de Lower Antilope Canyon was, en dat was maar 3 kilometer verderop. Bij de volgende halte zagen we opnieuw een bordje met Upper Antilope Canyon. De tour begon over een kwartier en zou $46,00 per persoon kosten. Maar de tour van 13.00 uur kostte $31,00 per persoon. VWeer verder gereden en gezocht naar de Lower Canyon. Die lag een klein stukje verder aan de overkant van de weg en kostte $26,00 per persoon. Er hing een bordje met voorbeeldfoto's, maar deze zagen er echt niet zo uit zoals ik op internet gezien had. Dus uiteindelijk  de knoop doorgehakt en de tour in de Upper geboekt van 13.00 uur. Dan maar net iets minder mooi licht. Vervolgens doorgereden nar Page om nog wat water te kopen en weer terug naar de Upper. Nou, daar hebben we echt geen spijt van gehad. Ik val in herhaling, maar ook dit was weer ongelofelijk mooi. Hoe de natuur hier je toch blijft verbazen..... We hadden ook een hele leuke gids, die precies alle fotopunten aanwees en ook nog een paar leuke groepsfoto's maakte.

Daarna zijn we naar Lone Rock Beach van Lake Powell gereden om daar te gaan zwemmen. Het was er te heet ( 39 graden), dus we hebben vooral in de schaduw van de auto gezeten. Je kon nl met de auto het strand op rijden en dat hebben wij dus ook maar gedaan. Je verbaast je wat de Amerikanen meenemen: ik ga naar het strand en neem mee: mijn camper/caravan, mijn agregaat, mijn speedboot, mijn jetski, mijn squat. En als ik naar de WC  moet, rijd ik er met de auto naar toe ( 100 meter strand).

Amy, Niek en Robert hebben er echt gezwommen; de rest alleen maar wat geluierd. Daarna naar het motel, waar het een beetje vegane glorie is, maar goed dat redden we wel voor 1 nachtje.

1. Marion:
    27 juli 2012
    Ha vakantiegangers,
    Vandaag een rothotel dus. Maar goed, dat was volgens mij ook het enige rotte aan die dag want de rest was zo te lezen weer fantastisch. De prijzen zijn behoorlijk aan de maat daar in Amerika. Maar goed, dat mag de pret niet drukken toch.
    Wij hebben vandaag ook een hele gezellige dag gehad. We zijn met Robin, Daisy, Jan en Megan een dagje naar de Efteling geweest. En wat heeft ze genoten die kleine smurf.
    Attracties als Carnaval Festival, Droomvlucht, Fata Morgana en zelfs autorijden (zonder gordel) in de Oude Tuffer, ze vond het allemaal prima. Natuurlijk ontbraken het Sprookjesbos en de paddestoelen niet. Het weer werkte ook mee, het was wel warm maar daardoor helemaal niet druk. Ook wij hebben dus genoten van deze dag.
    Inmiddels al weer half twaalf op deze vrijdagavond, dus tijd om mijn bedje op te zoeken.
    Heel heel heel veel plezier weer de komende dag en we zien natuurlijk jullie reisavonturen weer met heel veel plezier tegemoet.
    Liefs van ons allemaal
    Marizonneke
  2. Opa Kees:
    28 juli 2012
    Gegoede morgen zeg met de auto naar de plee dat lijkt me wel een unieke ervaring.
    Moet je een volle wasmand ondergoed meenemen om het droog te houden.
    Waar jullie nu zijn is het geweldig mooi begrijp ik.kijk maar niette lang anders verander je nog in ee zoutzuil net als de vrouw van lot en. Daar zitten we niet op te wachten

Hier in Nederland is de zome ookbegonnen en ik hoor alleen maar klagen en zuchten dat het zo warm is.
    Ik ben gelukkig een kouwe kikker
    en heb er geen last van.
    Gewoon niets doen als slapen en je hebt nergens last van

Veel liefs voor iedereen en tot de volgende keer

Opa