Dag 17, 24 juli 2012

24 juli 2012 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Dinsdag 24 juli

Gisteren las ik in het krantje van Bryce Canyon dat rijden naar Arches National Park 6 uur tijd zou kosten. Daar baalde ik van, want daar had ik niet op gerekend. Dus weer vroeg opgestaan, zodat we om 8 uur zouden kunnen vertrekken.

Vandaag wel met ontbijt. In mijn voucher stond dat de overnachtingen zonder ontbijt zouden zijn. Pas gisteren kwamen we erachter dat we wel ontbijt konden krijgen. Dus om 7 uur naar de ontbijtzaal en heel lekker ontbeten, met eieren, spek, wentelteefjes en natuurlijk pancakes.

Daarna snel alles ingepakt en om kwart over 8 reden we dan echt weg. Hier is autorijden echt geen straf. Met een automaat, in de cruis controle en wel 20  minuten op een snelweg zonder iemand voor of achter me te hebben.

De weg ernaar toe was weer schitterend. Eerst kwamen we door een Red Canyon gebied, daarna door een Alpenachtig deel en vervolgens door een zwart Canyongebied. Ook hele stukken prairie en tot slot weer een supermooie canyon. Na ruim 4,5 uur waren we bij Arches National park. Het krantje had dus ongelijk.
De lucht was inmiddels erg donker en we zagen in de verte hele regenslierten. We besloten eerst de delen te gaan bekijken die we echt graag wilden zien en maar kijken hoelang het droog zou blijven. Door de naderende regen was het er niet erg warm, zo’n 25  graden, terwijl het er normaal zeker 35 graden is. Maar terwijl we de trail liepen naar de Landscape-arch, klaarde het weer helemaal op, liep de temperatuur ook wat op, maar het was nog steeds goed te doen.

Dus konden we daarna op ons gemak alle natuurlijke bogen bekijken die we wilden zien. Er zijn in dit park ruim 2000 bogen, maar slecht een klein deel ervan wordt genoemd. De bogen waren zeer indrukwekkend. Het is gewoon niet te beschrijven. De kleuren, de vormen, de contrasten met de blauwe lucht en witte wolken. Je kijkt je ogen uit.

Rond half 7 gingen we naar het hotel en daarna meteen naar een restaurant. Rond 21.00 uur waren we weer in het hotel en zijn Niek en Amy nog even gaan zwemmen.