Dag 15, 22 juli 2012

22 juli 2012 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Therese zei tegen me:"Als ik nog een keer naar Amerika zou gaan, zou ik langer in Bryce blijven." Dus heb ik hier voor 3 nachten/ 2 dagen een hotel geboekt. Vandaag zijn we gaan wandelen door Bryce. Het was adembenemend mooi. Zoveel kleuren, zoveel aparte vormen. Echt  nog nooit zoiets gezien.

Volgens de beschrijving was het een pittige wandeling. Nou dat was het ook. We begonnen bij Sunsetpoint en liepen de trail naar Fairylandpoint. In het begin waren we zo verwonderd dat we niet eens in de gaten hadden dat we moesten klimmen en dalen, maar na zo'n 10 kilometer werd het toch wel vermoeiend en zwaar. Ook werd het natuurlijk steeds warmer. Maar met een temperatuur van 28 graden en war wind was het toch wel redelijk goed te doen. In  totaal zo'n 13 kilometer gelopen, maar super mooi. Het wordt straks moeilijk kiezen wat we het mooiste zullen gaan vinden.

Direct bij teurgkomst naar het hotel hier tegenover om 2 paarden te reserveren voor morgen, maar dat zat al vol. Dus is Niek met de dames terug gereden naar het park om daar 2 paarden te reserven; gelukkig was daar nog wel plek. Om half 8 worden ze verwacht.

Nu is er een thundersturm bezig, met flink dondergeluiden en dikke druppels, maar gelukkig zitten wij koel en droog op onze kamer.

1. Karin verhoeven:
    Haha, dat is grappig.
    Heeeel lang geleden waren wij ook bij de Bryce Canyon en zijn we ook met 'n deel van ons reisgezelschap gaan paardrijden. zo'n 10 personen.
    De meesten waren onervaren,maar de paarden waren gelukkig erg mak. Het pad liep langs de afgrond, dus het was erg spannend. Een van de begeleiders was een jong broekie die wilde laten zien dat hij goed kon rijden. Nou, ieder had genoeg aan zichzelf en zijn paard dus die kunsten waren aan ons niet besteed.
    De volgende dag hadden we natuurlijk allemaal spierpijn!!
    Maar dat is snel vergeten als je die mooie natuurwonderen ziet.
    Ja, Bryce canyon staat met stip op nummer 1 !!
    Goed van jullie om hier wat langer te blijven.
    geniet-geniet!
    veel groetjes , Karin
  2. Opa Kees:
    Lieve avonturiers

Ik hoop maar dat je niet al te veel spierpijn hebt na dat paardenavontuur.voor papa Niek is dat niet zo erg ,dan weet hij meteen wat julie moeten meemaken hier in Nederland
    Vandaag moest ik al vroeg uit de veren want een stel bigboys
    Kwamen een bed omwisselen(om kwart voor 8) s'morgens
    Als een ouwe knakker lekker ligt te maffen.
    Nu maar zien of ik er ook in kan slapen
    Ik ga het meteen proberene.
    Welterusten.

Opa
  3. Marion:
    Lieve vakantiegangers,
    Op de helft van de reist en al zoooooooooooooo veel meegemaakt. Hier beleven we niet veel als een hoop geregel met van alles en nog wat. Maar uiteindelijk is het nu rond met onze pa zijn nieuwe bed. Het heeft wat gekost............maar dan heb je ook wat.
    Gelukkig is het weer hier nu ook heel goed zodat we daar enigszins van kunnen genieten.
    Hopelijk hebben jullie weer een fijne dag gehad en hebben Amy en Christie genoten van het paardrijden.
    Ik ga de reisverslagen weer uitprinten en dan weer eens een kijkje nemen in de Ezelvenstraat.
    Liefs MarizOnneke