Dag 5 12 juli 2012

12 juli 2012 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vanmorgen de auto en de spullen eerst gereorganiseerd, zodat we niet iedere dag al die zware koffers eruit hoeven te tillen.

Vervolgens naar Santa Barbara Missiepost gereden en daar rond gekeken hoe de Fransiscanen de Chumash indianen het geloof bij brachten.
Vervolgens over een steile bochtige smalle weg naar de Painted Cave van de Chumash indianen gereden, maar daar aangekomen bleek er geen enkele parkeerplaats aangelegd  te zijn. En de weg was te smal om met deze grote auto te parkeren.  Ze zijn dus minder trots met de indianen dan met de fraters.

Dus maar doorgereden naar Solvang, een Deens dorpje uit 1911 ( oud he??), maar wel heel erg mooi. Maar in hoeverre dat ze zelf nog weten wat Deens is, is de vraag. Want er lagen Delfts blauwe kussende poppetjes, molentjes en nog meer. Ja, ja erg Deens.

De laatste stop was bij het hotel in Morro Bay, weer een kustplaatsje aan de pacific coast.

Een armoedig uitziendd moteltje, zoals in films, maar wel met een mooie naam Sea Air Inn en uitzicht op zee. De kamers zijn verder oke.

De route van vandaag heb ik op afstandmeten.nl gezet: http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=910837

Lekker gegeten met uitzicht op zee en nu gaan we de film Escape from ALCATRAZ  kijken, zodat we goed voorbereid zijn op ons bezoek aan Alcatraz.

1. Marion:
    13 juli 2012
    Ha vakantiegangers,
    Bedankt voor de mooie foto's en jeminee zeg wat een bak van een auto. Het ziet er verder allemaal prachtig uit en ook kei leuk om de route zo te kunnen volgen via afstandmeten.nl Ik ben er blij mee, onze pa en ik volgen dagelijks jullie belevenissen en voor zover mogelijk zal hij ook regelmatig een berichtje sturen.
    Groetjes vanuit een koud en ontiegelijk nat Goirle
    Marizonneke