Dag 6, 13 juli 2012

13 juli 2012 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we vrij vroeg vertrokken na in het motel een echt Amerikaans ontbijt gegeten te hebben: melk met cornflakes, cakeje en een koek. Ons portie suiker voor de hele dag meteen aangevuld.

We gaan vandaag de Pacific Coast highway rijden, weg nummer, een van de mooiste kustwegen van Amerika. Maar er hangt een dikke mist, zo vroeg, dus dat is jammer. Daarom besluiten we bij het Hearst Castle naar binnen te gaan, zodat de mist ondertussen op kan trekken. De Hearst Castle is een "huis" van een steenrijke krantenmagnaat (eerste helft 1900) en is een verzamelwerk van allerlei Europoese kunststijlen. Een soort Versaille, helemaal over de top; 26 jaar aan gebouwd en nog maar op de helft, maar toch mooi en erg indrukwekkend.

Als we 2 uur later uit het kasteel komen, is de mist inderdaad opgetrokken en de temperatuur weer wat aangenamer. Een endje na San Simeon stoppen we op een plek waar zee-olifanten liggen te zonnen. We hebben er zeker 180 geteld. Ongelooflijk. Dieren in hun natuurlijke omgeving is toch echt beter dan welke dierentuin dan ook.

Daarna verder gereden over de bochtige kustweg. hele mooie vergezichten, heel veel kleuren. Echt prachtig.

Vanavond slapen we weer in een motel, maar deze ziet er helemaal prima uit. Daarna gegeten in een Japans restaurant.

1. Opa Kees:
    Lieve kindere
    Fijn dat jullie zo genieten van de reis
    Aan zo'n dikke vette zeekoe lijkt mij heel wat vlees te zitten.geen wonder dat die Amerikanen zo dik zijn.
    Eet er maar niet teveel van want anders mag je straks
    Niet meer in het vliegtuig en dat zou ik heel jammer vinden
    Want ik begin jullie te missen.

Veel groetjes van heel de familie maar vooral van mij.

Opa
  2. Daisy:
    14 juli 2012
    haaaaa familie! Wat een mooie verhalen weer!! en ook leuke foto's! volgens mij kijken jullie je ogen uit daar! Je ziet op deze manier dus ook een hele andere Amerika dan altijd op tv wordt laten zien.
    Groetjes van ons!
  3. Opa Kees:
    Ha lieve familie,
    Wat heerlijk, elke dag jullie belevenissen te mogen volgen. Daar kijk ik steeds naar uit. Hier is het dus al de hele dag pokkenweer. Regen, regen en nog eens regen. Wat gaaf om zo die zee-olifanten te zien liggen. Ik zou zeggen maak er vandaag weer een geweldige dag van. Hier is het grootste deel van de dag al weer voorbij, inmiddels bijna half zes.
    Veel liefs aan iedereen
    Groetjes Marizonneke
  4. Marion:
    14 juli 2012
    Ik heb per ongeluk vanmiddag mijn naam op de I-pad van onze pa ingevuld, dus bij sommige reacties staat mijn naam, maar dan zijn ze dus van onze pa.
    Het ging vandaag heel goed met hem, hij had afgelopen nacht heel goed geslapen en dat is dan overdag goed te merken. Eten gaat ook goed.
    Liefs Marion