Dag 4, 11 juli 2012

11 juli 2012 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag vroeg opgestaan en om 5 voor 6 met de metro naar het vliegveld. Het inchecken  ging  vervolgens vlotjes. Om.  9.00 uur stegen we om 6 uur later te landen in Los Angeles. Het is daar weer 3 uur vroeger, dus ons tijdsverschil met nederland is nu 9 uur. De auto opgehaald: een dikke amerikaan, een chevrolet  suburban

Niek had thuisnde garmin al ingesteld op amerika en dus zijn we direct naar Oxnard gereden, een kustplaats. Een mooi huis met een jacuzzi. Lekker gebarbequed bij het huis en daarna over het strand gewandeld.

Woensdag 10 juli 2012

He vadur hier gao allus goed tenminste as ge efkus verrgit de ut hier zo heet is de ge nie kunt sloapen, degge ginne ene blanke ziet, de de taxicentrale zo verrekus onvriendelijk is de ik op de site gezet heb de ze um beter kunne ontsloan! Ge moet ok nie meenemen de ge in elk winkeltje getild wordt vur een poar dollar, en de t in de supwee nog wermer is dan in de sauna.

Mar de is natuurlijk ammal nie zoerrug as ge hier dan rondlopt en oe eige elke keerverbaosd de de gebouwe zo verrukes groot zen en de winkels zo veul keus hebben. Ze hebbe hier zelfs unne aparte MM's winkel, mee zeker 40 meter lange waand mee alleen mar buize mm's..... Ze zen hier hartstikke gek. De miste meense zen wel vriendelijk ze groete oe elke keer as ge tenminste we kleengeld in dur haande douwt....

Gietseren zen we mee dun ferry noar staten aailand gevoaren en toen kwaame we langs ut statjoe of liebertie, des dan eigenlijk wir nie zo groot, of kwaaam de omde we ur op unne kilometer ver vanaf waren

Toeday zen we noar los angeles gevlogen, de was wir unne hile trip. Zis uur vliegen in zon kut vliegtuig mee stjoewardessen die zo stom zen as ut achterend van un verreke! Koffie die niet zuipe was en zon dikke trol die elluke keer tegen oe oan lopt.

Mar toen we gelaand waare ging ut wel snel de koffers waren er eerde dan wij! Misschien omde onze robbert had zitten schijte op un plee woar zon groote spleet in zit de ge er net zo goed gin deur in kont hangen....

We zen toen dur amelo of zoiets opgehold om onze auto op te hoalen. Zoiets hedde nog noot gesien. We hebben unne sjevrolet supurbun unne grote bak woar we gemak mee zeuven man in kunt en dan hemme achterin nog ploats vur al onze zooi....

We hebbe net in ons huiske in de jakoezie gelegen en toen gebarbekjoet en de was verrekes lekker. Zommeteen goan we nog nor ut straand en om we fotoos van de zonsondergang te moaken.

We zen blij te heuren  en te lezen de ge wir we humor het.
Heel veul groetjes uit we joenaaited steeds van Amerika

Niek &Ankie
Kenneth, christie, robert, amy

1. Opa Kees:
    12 juli 2012
    ik heb mijn ouwe laptop mar weer in gebruik genomen want de nieuwerwets ding kan mee onze robert zunne stront mee de plee in.
    het smerige rotding houdt me de hele tijd voor de gek .ik heb het idee dat het stinkt om mij te pesten.
    verder is het hier geweldig zomerweer 14 graden en het wordt misschien zelfs 17 op de plee als je flink zit te persen.
    ik heb de hele dag mijn string aan want dan lijkt het heel wat en is ook wel makkelijk als je aan je kont moet krabben
    als je soms wat taalfouten ziet doe je maar net of je ze niet ziet want ik ben nu eenmaal een ouwe sukkelaar die half blind is
    maar al bij al vind ik het geweldig dat jullie het zo naar je zin hebben
    ik houd er nu mee op want ik wordt er te moe van
    groetjes van opa
  2. Marion:
    Ha broertje en de rest,
    Gij schrèft in oe verslag van giestere dè ut bij jullie zo verrekes wèrum is. Nou hier is ut ôk bloedhèèt mar dè komt om dè we de kachel op 25 graden hebben gezet. Godmaja, het is hier net wènter. Veul meer as 16 graden is ut nie, en ut règent af en toe dè ut nie mooi mir is. Nauw schènt efkes de zon, mar dè zal nie lang duure.
    Wè heerlijk om al die belevenissen van jullie te kunnen volgen op deze manier. Ik ben wel heel benuuwd naor diejun auto van jullie. Maokt er mar us een schoon fotooke van, dan kunnen wij er ok van meegeniete. Wij hebben inmiddels ôk unnen aanderen auto, unne vuurrooje. En nauw mar hopen dè we daor lang plezier van hebbe.
    Sebiet komt dun dokter wir vur onze pa (ut is hier nauw half twaalf smerruges) en ik ben benuuwd wè ze wir te zegge hee. Hij doeggut redelijk goed op dees moment en zit dus iederen dag efkes aon de laptop om jullie avonturen te volgen.
    Nou luitjes, ik zou zeggen geniet ôk wir van dezen dag en de groetjes van ons allemal
    Marizonneke
  3. Daisy:
    Hallo lieve familie! Ik typ toch maar ff gewoon in het ABN :D
    Wat een gave verhalen zeg!! en al super toffe fotokes!! jullie stellen het daar wel ja! hier is het echt vreselijk met het weer! jan zijn verjaardag is zaterdag, maar ben bang dat het binnen zitten wordt! nou sturen jullie maar wat zonneschijn deze kant op :D liefs van ons!