Dag 12, 19 juli 2012

20 juli 2012 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Hallo allemaal!

Vandaag schrijf ik (Amy) een keertje, omdat ik toch al op de site zat en mama was moe ;) Vanochtend vanuit ons hotel in Visalia vertrokken en op naar Las Vegas. Toen we vertrokken regende het nog even, maar dat was al snel weer over, gelukkig. Aan de andere kant, toen we onze eerste stop maakte bij een winkeltje langs de snelweg, was het daar wel bloedje heet. We gingen allemaal even naar de wc en kochten wat ijsjes en een pot taco-saus (ja, ook de cassièr vond het een rare combo ;p) Verder gereden en uitgestapt in een andere ghost-town, genaamd Calico. Veel minder leuk dan Bodie, omdat dit stadje gerestaureerd was. En in plaats van in de gerestaureerde en bijgebouwde panden spullen neer te zetten die er vroeger ook stonden, waren het allemaal cafeetjes, barren, restaurants, winkels etc. etc. Tegenover Bodie was dit stadje zo nep, het leek bijna Disney. Maar ook Disney is leuker en mooier dan dit. We hadden het dus al snel gehad met dit stadje en we gingen weer op pad. Nog een tijdje in de auto gezeten en toen waren we er dan; Las Vegas. Eerst naar het hotel, waar je zo'n beetje bij iedere deur je pasje nodig hebt. Het was hier vandaag zo'n 40 graden celcius, dus we hadden eigenlijk wel zin in een duik. Robert bleef op de kamer en de rest ging naar het zwembad van het hotel. Ik, papa en mama sprongen er meteen in. Weer even eruit geweest en op een gegeven moment met Christie er nog even in gesprongen. Het begon tegen etenstijd aan te lopen dus toch maar omkleden en de Las Vegas "Strip" in. Wat gegeten bij "the Nine Fine Irish men" een echt Iers restaurantje (midden in the USA, hahaha). Iedereen had het wel anders verwacht. Ten eerste kon je niet gewoon oversteken, je moest met een soort brug met roltrappen over de straat heen, en je kon vanuit de plateau's door de hotels, casino's en winkels lopen. Ten tweede kon je zo makkelijk binnen in die casino's. Ten derde zat alles zo dicht op en tegen elkaar gebouwd. Verder was het (iets wat ik wel verwacht had, de anderen weet ik niet) zó over de top! Het werd bijna storend. Tegenover ons hotel zit een soort van 'Egypte' stuk, met een sfinx, een piramide-vormig gebouw en een soort van pilaar met luxor erop. Ook zat er het 'New York' gedeelte, op dat stuk stonden een aantal nep wolken krabbers, met daartussen de bekende gebouwen zoals het Empire State Building etc. en met daarvoor het Vrijheidsbeeld. Ook de Brooklyn Bridge was erin verwerkt, en als je wilde kon je met een achtbaan overal langs. Er was ook nog het 'Paris' stuk, waarin een nagebouwde Eiffeltoren staat met daarin een restaurant, er staat een luchtballon met "paris" erop en er staat een nagemaakte Arc de Triomphe (of weet ik veel hoe je dat schrijft). We zijn natuurlijk ook nog naar een show van de Bellagio fontein geweest, wat eigenlijk wel lijkt op de Aqua Nura show in de Efteling. Morgen gaan we nog naar 'Treasure Island' het zogenaamde piraten stuk van Las Vegas. Morgen volgen ook nog foto's.

Groetjes van ons allemaal,

ps. Daisy en/of Marion, ik was eigenlijk wel nieuwsgierig, hoe gaat het met kleine Megan? Groeit ze hard? Stuur eens een foto anders :)

pps. Ik weet niet of opa en oma Ton en Jeanne dit nog wel eens lezen, maar hoe gaat het met Max en Ayla? Het zal wel goed gaan, maar ik ben gewoon benieuwd :)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Freeke:
    20 juli 2012
    Hee Amy, goed verhaal getypt, klinkt allemaal weer erg leuk! Max en Ayla hebben zondag een dagje bij mij gezeten en toen ging het erg goed met ze! Ik denk dat dat nu ook nog wel is hoor;-) Veel plezier nog en tot over2 weken. groetjes Freeke
  2. Opa Kees:
    20 juli 2012
    Hallo allemaal daar in de hitte .
    Ik moet er niet aan denken om in die hitte ook nog van alles te ondernemen..
    Maar als jullie dat leuk vinden doetje maar?
    Met mij gaat het redelijk goed en ik denk veel aan jullie.
    Ik kijk met verlangen naar jullie uit want ik mis jullie erg

Groetjes van de hekel
    Reutemeteut maar voor al van mij

Opa
  3. Karin verhoeven:
    20 juli 2012
    he Amy, dat is 'n leuk stukje dat je hebt geschreven.
    En nu gokken! Vakantie geld winnen!!
    Nog veel plezier in Las Vegas!!
    groetjes van de familie Verhoeven
  4. Marion:
    Lieve Amy,
    Bedankt voor je gezellige maar vooral weer indrukwekkend verhaal vanuit Las Vegas. Je vroeg hoe het met Megan gaat. Nou ze groeit als kool en Lucas zal een foto via whatsapp naar jullie pap sturen. Dan kan je het zien.
    Jazeker lezen opa Ton en oma Jeanne jullie verhalen. Oma Jeanne gaat af en toe naar de Abcovenseweg om daar de mail te lezen en ze heeft ook alle reisverslagen al uitgeprint. Dan kan opa Ton ze ook lezen.
    Ze zijn pas nog bij opa Kees op bezoek geweest met Max en Ayla. Met die twee mormeltjes gaat het hartstikke goed hoor.
    Verder begint het hier nu ook een beetje beter weer te worden, dat mag zo onderhand wel eens.
    Trouwens alle berichtjes die je nu van opa Kees kunt lezen typt hij allemaal zelf. Hij vindt het ook heel leuk om elke dag de reisverhalen te lezen. Nou meisje een hele fijne dag nog en tot het volgende verslag. Heel veel groetjes aan papa, mama en de rest
    Veel liefs uit Goirle
    MarizOnneke
  5. Daisy:
    22 juli 2012
    Lieve allemaal,

Amy wat heb je een leuk verhaal getypt :D
    ik zie dat oma marion me al voor is om een leuke foto van onze prinses te sturen! ze groeit zooo hard!
    Ze eet inmiddels al fruit en groentehapjes en ze vindt het heeeerlijk!! :D
    Fijn om te lezen dat jullie het nog steeds zo goed stellen! wat een belevenissen zeg!

xxx van ons