Dag 11, 18 juli 2012

18 juli 2012 - Visalia, California, Verenigde Staten

We staan weer op tijd op en ontbijten we op de kamer, waarna we de auto pakken en richting Sequoia National Park rijden. Door de vele kleine wegen duurt de reis lang, ook al is het niet zo super ver. We komen bij de hoofdingang van Kings Park uit en rijden eerst naar General Grant Tree, de tweede grootste boom van het park. Het is indrukwekkend, zo groot en zo hoog. Deze boom is uitgeroepen tot de National Christmas Tree. Daarna rijden we naar het Sequoia park en speciaal naar de General Shermna tree. Deze is 32 meter in omtrek en 84 m hoog. Wat een reus zeg. Ik had van te voren de nodige informatie opgezocht en besloten dat we het beste de Congres trail ( wandeling) konden maken. Dat bleek een hele goede keuze. Steeds gropejes gigantische bomen waar we voorbij liepen. Het enige jammere was de bomen eens in de 5-20 jaar bewerkt wordt met vuur, zodat de zaden springen. Dit gebeurt namelijk alleen onder extreme hitte. Maar veel bomen hadden dus wat zwarte plekken en het zag er erg ongezond uit. Naderhand zagen we een dwarsschijf van een boom en daarin zie je dus al die schroeiplekken, maar ook dat hij daarna weer vrolijk verder is gegeroeid. Ook zijn we nog de boomtunnel gereden. Dat was een omgevallen boom, waarvan ze een stuk hebben uitgezaagd, waardoor je er door heen kan rijden. Dat was wel leuk, maar de mannen hadden ooit een foto gezien dat door de stam een tunnel is gehakt. Dat hadden ze leuker gevonden.

Voor ons allemaal was dit tot op heden het hoogtepunt van de reis.  Ik vond daarnaast ook de zee-olifanten geweldig, Niek Empire statebuilding, Kenneth Bodie, Amy Times Square, Robert en Chrisite Alcatraz.

1. Opa Kees:
    Lieve kinderen

Van zo'n boom kun je wel wat lucifers maken.

Wat een joekels
    Fijn dat jullie zo genieten want dan genieten we hier met jullie mee.

Groetjes van opa en de rest van de familie
  2. Karin verhoeven:
    19 juli 2012
    ik sluit me helemaal aan bij Opa Kees. Ik geniet ook mee. Onvoorstelbaar dat er zo'n grote, hoge, dikke bomen bestaan.
    Op naar het volgend natuurschoon! Achter elke bocht weer wat moois. veel plezier en groetjes, Karin
  3. Marion:
    Ha lieve vakantiegangers,
    Ja dat is die boom van Bassie en Adriaan.
    Geweldig dat jullie dat allemaal in het echt meemaken.
    Wat een kanjer zeg. Blij vandaag weer verslagen te krijgen, want ik had die van gisteren al gemist. Maar alles komt goed zeggen ze dan dus vandaag dubbel genieten met twee verhalen.
    Hier alles oké. Vandaag de diamanten bruiloft gehad van tante Joos en ome Harrie. Moest jullie heel veel groetjes doen en het was erg gezellig. Daisy heeft vandaag voor opa gezorgd, ook dat ging goed.
    Nou ik zou zeggen heel veel plezier nog en we hopen morgen weer te kunnen genieten van de avonturen.
    Liefs Marizonneke