Dag 10 17 juli 2012

17 juli 2012 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Dag 10, 17 juli 2012

Voor deze dag staat Yosemite op het programma. Omdat er op allerlei forums wordt gewaarschuwd dat het er in de zomer extreem druk kan zijn, besluiten we eerst een minder populair stuk te gaan doen. We maken eerst de wandeling van Gaylor lake en rijden dan door naar Tenaya lake, wat als een van de mooiste meren van de Sierra wordt gezien. We picknicken daar en ruimen alles snel weer op, want in Yosemite komen nog echte beren voor. Daarna rijden we naar Olmsted point voor een prachtig uitzicht. Rond 16.00 uur komen we dan aan in Yosemitevillage en lopen naar de Lower Yosemite waterval, maar dat is nog maar een klein straaltje. De higher fall waait zelfs tussendoor helemaal weg, zodat je hem niet meer kunt zien. We besluiten door te rijden naar een andere waterval, maar daar kunnen we niet dichtbij genoeg komen. Het is inmiddels bijna half zes, dus gaan we naar het hotel, wat ook nog 3 kwartier rijden is. Het is een mooie  hotelkamer met een huiskamer, keuken en 3 grote 2 persoonsbedden. Lekker gegeten bij het aangrenzende restauranten toen lekker op tijd naar bed. Dit verhaal komt pas een dag later op het blog te staan, want voor het eerst hebben we geen gratis wifi.

1. Opa Kees:
    19 juli 2012
    Bofkonten in den vreemde

Geniet er maar lekker van

Opa