27 juli Yogyakarta

27 juli 2019 - Yogyakarta, Indonesië

Wat een verademing: een heerlijk hip Westers hotel met een gewone WC en wc-papier, een lekkere douche en een goed bed met frisse lakens. Na een lekker ontbijt zijn Niek en ik eerst de stad gaan verkennen.  Een stuk te voet tot we werden aan gesproken door Harry ( handige Harrie) die vertelde dat we zoveel geluk hadden dat we er vandaag waren, want er was van alles te doen. Eind van het liedje was dat we  in een tuk tuk zaten op weg naar Fort Vredenburg. Ik had van te voren een audiotour via izi gedownload en die zijn we een stukje gaan volgen. In het oudste kerkje van Yogyakarta zagen we de vrouw van de president op een klein congres spreken. Vervolgens met de tuk tuk terug naar het hotel omdat Amy en Robert inmiddels ook wakker waren. Daarna weer terug naar het Nederlandse kwartier en de rondleiding hervat en het museum in fort Vredenburg bezocht en daarna het gamelan en poppenmuseum . Rond half 4 kwamen we bij het kraton: het paleis van de sultan maar daar was alles al op slot. We liepen er een beetje besluiteloos rond tot een hele aardige man ons mee nam en ons door het waterpaleis leidde en er van alles over wist te vertellen. Bij een koffietentje een kopje Luwak-koffie gedronken en daarna een batikwinkel en kunstenaar bezocht en ook maar een batikkaart gekocht. Om 18.00 uur met de tuk tuk terug naar het hotel en na een lekkere Westerse maaltijd op tijd naar bed.

1. Marion:
    27 juli 2019
    Lieve vakantiegangers, inmiddels is er al weer wat familie gearriveerd in Bali dus nog eventjes en dan is het span compleet. Mooie foto's weer die ik komende dinsdag met veel plezier weer aan oma Jeanne zal laten zien. De plantjes hebben voorlopig geen water nodig want het kwam hier gisteren en vandaag met bakken uit de hemel. Van mij mag het rap weer warmer worden. Liefs uit Goirle
  2. Christie:
    29 juli 2019