26 juli 2019 sunrise Bromo Vulkaan

26 juli 2019 - Yogyakarta, Indonesië

Weer om 3.00 uur in de startblokken voor de sunrise bij de Bromovulkaan. Ook nu weer met een Jeep weggebracht maar gelukkig voor een half uurtje deze keer. Daarna 10 minuten lopen naar het uitzicht punt en daar waren we een van de eersten. We hadden een fijne, goed-Engels-sprekende gids die van alles vertelde over de vulkaan en over het hindoeïsme.  We werden beloond met een prachtige zonsopkomst en hadden dus eerste range plaatsen. Ook de drone nog even laten vliegen om vervolgens met de Jeep naar the Sandsee rond de krater te rijden. Op dat stuk staat ook een groot hindoeïstisch heiligdom waar we samen met onze Hindoe gids mochten rond lopen. Het volgende onderdeel zou normaliter een wandeling over de kratermond zíjn,  maar 2 dagen eerder was er een lichte eruptie geweest, dus gold nu code 2 en mochten we dus niet naar boven.

Terug bij het hotel en het ontbijt nogmaals met de drone over de kratermond gevlogen om te zien waar de rook vandaan kwam.

Na een ontbijt met nasi goreng en omelet weer in de auto gestapt en op weg naar Yogyakarta. Na 2 uur overgestapt in een flinke bus met chauffeur en Taufan, de gids. En weer begon een lange reis. Tussendoor lekker gegeten: Foeyounghai en nasi goreng, wat uitleg gekregen over de rijstvelden  katoenbomen en stambomen.  Om vervolgens om 2100 uur in Yogyakarta aan te komen. Taufan uitgebreid bedankt, lekker een echte cappuccino,  heerlijk gedoucht na 2 dagen en toen heerlijk naar bed.