25 juli naar Bromo

26 juli 2019 - Bromo Tengger Semeru National Park, Indonesië

0m 6.30 uur weer naar het strand om de baby-schildpadjes in zee te laten gaan. We moesten ze een tiental meter van de vloedlijn op de grond zetten. Daarna moesten ze zelf hun weg vinden. Ondertussen blijven ze geregeld stil staan: dat is voor hun interne GPS zodat ze over 4 jaar hier terug kunnen komen om zelf eieren te leggen. We hebben ze namen gegeven: Gerard  Niels,  Anna en AmyRobert. Daarna terug om te zien   dat die nacht rond 4 uur toch nog 2 nesten waren gemaakt met in ieder ruim 100 eieren.  De eieren in de kuil zien leggen en er veel uitleg over gekregen. De schildpadden populatie is weer asn het toenemen, dus zwijnen goed werk te doen. Vaak worden de nesten leeg geroofd door dieren.

Een prima ontbijt met nasi goreng en omelet en daarna weer 3 uur terug hobbelen naar Taufan. Overgestapt in een comfortabelere auto maar eigenlijk te klein voor zo'n lange reis. Want ook vandaag zitten we weer de hele dag in de auto en komen om 21.00 uur aan bij het  hotel, aan de rand van de krater van Vulkaan Bromo.

Gelukkig is Taufan prettig gezelschap en we lachen dan ook heel wat af: " How was  your vacation? We sit in de car, we stopped to buy water en Coca-Cola. We sit in the car,  we sit in the car  etc"

Ook van dit hotel was bekend dat het niet veel soeps was maar een hele mooie ligging had. En dat was dus ook zo. Onze lakenzakken kwamen ook nu weer goed van pas. Niek ging regelen dat we de volgende dag een grotere auto zouden krijgen want ook dan moeten we weer heel ver rijden.