2 augustus hike en snorkelen

3 augustus 2019 - Seririt, Indonesië

We worden om half 8 opgehaald om naar het natuurreservaat te gaan voor een natuurtocht en te  snorkelen. Na ruim 1uur rijden zijn we er. Amy en Vic gaan bij het restaurant wachten want Amy heeft een sneetje in haar voet doordat ze op iets scherps had getrapt.

We rijden nog 1,5 kilometer verder en lopen dan een smal  paadje in. Onze gids Nono legt van alles uit over de planten. We zien een soort oranje ijsvogel,  een soort eekhoorn en dan een heleboel black monkeys.  Na een kleine 2 uur gaan we terug naar het restaurant.  Amy en Vic hebben zich daar ook goed vermaakt met een hele kolonie grijze apen. We bestellen de lunch om mee te nemen.  Nono is bezig bewustzijn met betrekking tot plastic te creëren bij de Indonesische bevolking. Hij regelt daarom schalen die weer afgewassen kunnen worden. Als de lunch klaar is, stappen we op de boot en varen naar de geheime snorkelplek van Nono. Het is een supermooie plek, alsof we door een tropisch aquarium zwemmen: neonvisjes, maanvissen, regenboog vissen, blauwe zee-sterren en natuurlijk clownsvisjes. Na 3 kwartier varen we weer verder naar een eilandje en eten daar de lunch op. Na de lunch gaan we hier ook snorkelen en dat is helaas iets minder mooi omdat het een beetje troebel is. Wel zien we een hele grote school vissen.

Moe maar voldaan keren we naar huis terug, waar de dames al klaar staan met het eten. Na weer een verrukkelijke maaltijd van kippenpootjes, mihoen en groenten nemen we voor een dag afscheid,  want morgen hebben ze een vrije dag vanwege een feestdag

1. Marion:
    3 augustus 2019
    Ben net weer bij jullie geweest voor de plantjes en de post. Ze hebben weer een voorraadje water gekregen en buiten is echt niet nodig na die gigantische buien van gisteren. Jeminee wat een pokkeweer zeg. Hopelijk wordt het hier nog een beetje zomer maar voorlopig zie ik dat niet gebeuren. En zelf lekker gekookt nu de dames vrij waren vanwege de feestdag?
  2. Familie Schenning:
    4 augustus 2019
    De lunch wel maar 's avonds uit eten🙈
  3. Familie Schenning:
    5 augustus 2019