Dag 9, 16 juli 2012

16 juli 2012 - Bodie, California, Verenigde Staten

Howdie fooks,

hay guys,

Vroeg opogestaan, de auto weer ingepakt en om half 9 vertrokken vanuit San Fransisco naar Bodie. Bodie is een verlaten goudzoekerstadje en was in zijn hoogtijdagen de derde stad van het Westen.

Een zogenaamd spookstadje, maar een van de best bewaard gebleven stadjes. Het was ook echt schitterend. Een kerk, een winkel, een school, er was zelfs vroeger al een chinatown.

De weg ernaar toe leek me  niet bijzonder, maar ook die was schitterend. Net na San Fransisco waren er boomgaarden vol met allerlei fruitbomen, kilometers lang. Daarna kwamen er alleen maar heuvels met geel gras/hooi en zo ver als je kan kijken  niiks. Dat kennen wij echt niet, zo'n wijds uitzicht. Vervolgens door bossen, dan weer rotsgebieden, dan weer weilanden vol koeien. Zoveel variatie in landschap op 1 dag, van zo'n 450 kilometer.

Na Bodie zijn we naar het  motel gereden en vervolgens bij de overburen ervan gaan eten. Daarna meteen de auto weer gepakt en naar Monolake gereden, een zoutmeer met afzettingen van kalk en zout. Ook weer heel mooi.

Ook dit was weer een schitterende dag!. Ik ben blij dat we dat hele stuk zijn  omgereden om Bodie te zijn, want we vonden het heel in drukwekkend.