Dag 8 15 juli 2012

15 juli 2012 - San Fransisco, Belmont, California, Verenigde Staten

Vandaag moesten we om half 11 op de boot zitten naar Alcatraz. We hadden gelezen dat er weinig parkeerplaatsen zouden zijn, maar we zagen toch recht voor de deur een grote parkeerplaats met nog heel veel lege plekken. Dat was mazzel, dachten we, tot we het parkeerbonnetje wilden gaan kopen: $35,00.

No way, dus gingen Niek en Christie op pad voor een andere parkeerplek, en ja ze hadden weer een gratis plek gevonden. Vervolgens op de boot en daar eerst een geschiedenis film van Alcatraz gekeken en vervolgens met een audioguide door het cellenblok. Heel indrukwekkend. Wat een kleine cellen.... Ook de luchtplaats was heel mooi om te zien. Om 14.10 de boot terug genomen en toen naar Fishermans Wharf voor de zeeleeuwen. Op foto's zie je hele vlonders vol zeeleeuwen, maar in de zomer blijkt het het paarseizoen te zijn en zijn ze er dus niet. Op 3 zeeleeuwen na die nog te jong waren.
Omdat die zeeleeuwen zo'n attrctie zijn is de hele kust een grote kermis met allerlei winkels, restaurantjes en duizenden mensen. Dat is dus niks voor ons, dus snel rechtsomkeer gemaakt en naar Chinatown gereden. Weer flink moeten zoeken naar een parkeerplaats en yes.... weer gratis!!! Lekker gegeten in Chinatown en wat souvenirs gekocht.

Ik had nog 2 plekken op het programma staan: de Victoriaanse huizen: de painted ladies of wel de six sisters. De garmin kende alamosquare niet, dus dat was flink zoeken. Heel veel supermooie victoriaanse huizen gezien en net toen we het wilde opgeven, kwamen we toch nog langs de ladies. Geen parkeermogelijkheid, dus maar gewoon even een glimp en weer doorgereden op weg naar Lombardstreet. Dit is een supersteile straat met 8 bochtjes rondom bloembakken. Flink file om er doorheen te kunnen rijden, dus dat gingen we echt niet doen. De auto geparkeerd en gekeken hoe anderen naar beneden manoevreerden. Van onder af was het eigenlijk ook nog het mooiste, omdat je dan al die bloemen zag. Zelf hebben we de Filbertstreet afgereden, die nog een graadje steiler is, maar minder toeristisch.

Het was weer een indrukwekkende dag. San Fransisco is een mooie stad, gezellig, maar wel erg druk.

1. Opa Kees:
    Lieve halfamerikanen
    Ik heb net jullie verslag gelezen en heb de indruk dat het allemaal niksvoor mij is.ik word al moe als ik alles
    Zo zie.
    Maar als echte Hollanders. Weten jullie toch nog wel wat gratis
    Te scoren..
    Houdt de tradities hoog en pak wat je gratis pakken kan

Ik ben troost op jullie

Opa
  2. Opa Kees:
    Hallo vakantiegangers,
    Bovenstaande reactie is dus van opa, ik had zijn naam nog niet veranderd.
    Alles gaat nog zijn gangetje in de Ezelvenstraat.
    Gisteren mochten we dus een dagje genieten van de zon, vandaag is het weer huilen met de pet op.
    Ongeveer de hele dag de lamp aan en de verwarming.
    dat noemen ze dan zomer...................
    Jullie hebben dus weer een indrukwekkende dag achter de rug. Alleen die steile weggetjes al. Nou wij gaan verder genieten in de regen en hopen dat het bij jullie beter weer is.
    Heel veel liefs van ons allemaal
    Marion
  3. Karin verhoeven:
    hoi allemaal,
    Wat geweldig dat jullie nu in Amerika zijn. Is het er toch nog van gekomen. Super!
    Ik belde toevallig naar jullie huis en kreeg de"oppasser" aan de lijn!!
    Die vertelde van de mooie reis die jullie aan het maken zijn. En als echte goolse wil ik die dus ook meebeleven!!!
    Nou, al heel wat geweldige dingen gedaan en gezien.
    Mooie foto's ook.nog heel veel genieten van het prachtige Amerika. Veel groetjes uit het natte Holland. Frank, Karin en Emiel
  4. Lara:
    17 juli 2012
    Met de auto over de flowerstreet is ook moeilijk te doen.
    Lekker gegeten in chinatown? Zeker iets uit de etalage wat voor het raam hing !:)