2014 dag 9 Cardona

19 juli 2014 - Cardona, Spanje

Vanmorgen op tijd vertrokken naar Cardona (2,5 uur rijden). De sleutel van het appartement opgehaald, maar eerst naar het kasteel. Bij het hotel een Cardonaticket gekocht met 3 rondleidingen ( een door het kasteel, 1 door de zoutmijn en een door de stad). Maar alle rondleidingen zijn in het Spaans of Catalaans, dus geheel onverstaanbaar.

Gelukkig was de gids in het kasteel zo aardig om een stukje met ons mee te lopen en wat uitleg in het Engels te geven.

vervolgens lekker geluncht op het plein met een warme maaltijd en een fles wijn en toen door naar de zoutmijn. Maar wat bleek dat had je moeten reserveren.... Een rondleiding door de stad in het Catalaans is ook geen optie, dus dat was een miskoop.

Dan maar naar het appartement, supermooi, vrijwel nieuw, maar op de bovenste verdieping zonder airco en 35 graden. Er zit wel airco maar die was vanwege de nieuwigheid nog niet aangesloten. Op naar het sleuteladres (een hotel) en geklaagd, dus nu hebben we een 4 persoonskamer en het geld van de rondleidingen terug. We zitten nu  op het dakterras van het hotel met wifi even bij te komen van deze teleurstellende dag. Gelukkig koelt het nu af en gaan we morgen naar de zoutmijn.

Overigens nog wel iets leuks te melden: Amy wilde graag naar Spanje om haar Spaans te oefenen en ze schijnt het goed te kunnen, want de obers enzo slaken een zucht van verlichting als Amy last merken dat ze Spaans spreekt en beginnen vervolgens in een rap tempo tegen haar te praten.