Robert en Niek Egyptereis

10 september 2018 - Cairo, Egypte

Voor degene die het interessant en leuk vinden . Ik ga proberen een reisverslag bij te houden van onze 13 daagse reis naar Egypte we zijn er klaar voor. We hebben de koffers gepakt. Checklist is gecheckt. Pasjes en paspoorten bij dus we gaan zo vertrekken. we zitten 9.40 uur in de bus. veel te vroeg maar we hebben geen zin in stress. om 10.28 de trein alles gaat voorspoedig totdat we net buiten breda stilstaan.... trein kapot! gelukkig hebben we een technische machinist want die fixed het probleem.wij spelen ondertussen een potje schaak.
na leiden staan we weer stil!? gelukkig zijn we ruim op tijd vertrokken want we komen met een vertraging van 50 minuten op Schiphol aan. " geen drukte" zoals Erik zegt. goed motto ! na alle controles zitten we uiteindelijk om 13.45 aan een broodje met koffie. maar We hebben lol gehad.
in het vliegtuig krijgen we te horen dat er een technikul problum is. geen drukte! een uur later dan gepland stijgen we op. 4.5 uur later landen we met een zere reet in Cairo. robert heeft wat last van zijn oor gekregen tijdens t dalen. maar we hebben een fijn gesprek gehad en lekker vis gegeten. we konden ook kip hebben maar die was op...waarom vraagt ie t dan denken we.
Als we op weg zijn naar de bagageband worden we al opgewacht door Achmed. onze gids. Achmed is zeer behulpzaam , hij heeft onze koffers eerder gevonden dan wij? met wat Egyptisch gebrabbel loodst hij ons langs de douane, waar andere mensen helemaal gecontroleerd worden...
buiten staat de minibus met chauffeur klaar.
we moeten nog een uurtje rijden naar het hotel. iedereen rijd hier als een idioot. ze toeteren halen links en rechts in. er vallen bakstenen van de vrachtwagen. het is een wonder dat er niet meer ongelukken gebeuren.
ons hotel ligt aan de voet van de piramide. vroeger sliep de koning hier. zo voelen wij ons nu ook. wat een schitterende plek. we eten nog een sandwich op het terras en genieten van t uitzicht. het beloofd een hele mooie vakantie te worden. nu slapen en morgen vroeg op voor t ontbijt.en bezoek aan t Egyptisch museum.

1. Marion:
    Ha lieve vakantiegangers,
    Gelukkig veilig aangekomen na wat storingen etc. Ik kon het reisverslag eerst niet vinden, stond in de spam op mijn pc. Maar goed, ik heb het met plezier gelezen en hoop er nog veel te kunnen lezen. Een hele fijne vakantie samen, geniet ervan.
  2. Lucas:
    11 september 2018
    Zoooooo! Dat is een fijn stekkie aan de voet van de piramide!
    En hele fijne voortzetting van de vakantie toegewenst!
    Ik kijk uit naar het volgende verslag van jullie wederwaardigheden! 👋
  3. Els:
    11 september 2018
    Wow, ziet er goed uit!! Geniet er van samen!!