dag 4 Luxor

13 september 2018 - Luxor City, Egypte

Vanochtend zijn we al om 4:30 opgestaan en Om 5 uur naar het vliegveld vertrokken. Halverwege hebben we Achmed opgepikt die ons weer met zijn bekende voordring kunsten door de douane heeft geloodst. Onbegrijpelijk wat die man allemaal voor elkaar krijgt. Daarna afscheid genomen en met het vliegtuig naar Luxor vertrokken waar we om 8:30 alweer landen. Daar werden we opgewacht door de chauffeur en onze gids. dat is een jongedame die erg goed Engels spreekt en egyptologe is.
De hotelkamer was nog niet beschikbaar dus zijn we rechtstreeks naar de tempel van karnak gegaan. Wat is dat een fantastisch grote tempel ! een ongelooflijk grote zuilengalerij en een paar intacte obelisken, een muur zo hoog dat je je afvraagt hoe ze die hebben kunnen maken
We hebben er ook een aantal hele mooie foto's gemaakt in een kamer die helemaal donker was maar waar vanuit een gat in het plafond licht naar binnen kwam je moet wel overal iets van fooi geven want overal staan van die Egyptenaren bij wat willen bijverdienen. Daarna zijn we naar de tempel van Luxor gegaan . daar staan een aantal hele grote beelden van Ramses voor de tempel. Erg indrukwekkend en in de tempel werden we aangesproken door een politieagent die ons iets wilde laten zien. hij liet Robert een gebed aan de zonnegod amon-ra doen. Maar dat was niet gratis en hij wilde graag een fooi. Dus gaf ik hem 20 Egyptische ponden omgerekend €1 dat was prima maar hij wilde voor de kapitein ook nog wel 20 Egyptische ponden hahaha wat een land!
Daarna zijn we naar het hotel gegaan en krijgen we een very very very very nice Room volgens de dame van de receptie.... En zijn we nog even Luxor en gewandeld Om wat cola te kopen maar ook hier zijn er weer vreselijk irritante verkopers en ze blijven je maar achtervolgen als je ook maar enig contact maakt. Dus hebben we de tactiek gevolgd dat we gewoon Nederlands tegen ze lullen en dat we uit Gool komen als ze vragen waar we vandaan komen Dat lijkt redelijk te werken tot nu toe. hoewel compleet negeren nog betet werkt .Zometeen gaan we met onze gids naar het lokaal cafe om wat te drinken en daarna eten. Morgen staan we alweer om 6 uur klaar om opgehaald te worden voor de volgende excursie naar De Vallei der Koningen aan de andere kant van de Nijl.

1. Christie:
    13 september 2018
    Wouw echt heel gaaf weer!! Geniet ervan!
  2. Ankie Schenning:
    Schitterend!! Wat zullen jullie genieten
  3. Marion:
    13 september 2018
    Ha lieve vakantiegangers, ik hoor het onze pa nog zeggen. Is ur al mail van de femilie (toen jullie in Amerika waren). Maar bij deze reis zou hij dat ook zeker gevraagd hebben. Wat een fantastische foto's weer. Een prachtige reis en voor morgen heel veel plezier weer bij de volgende excursie.
    Liefs uit Goirle