dag 2 Cairo

11 september 2018 - Cairo, Egypte

Vanmorgen lekker ontbijten in het hotel met prachtig uitzicht op de piramides. Om 9 uur werden we opgehaald en zijn we naar het Egyptisch museum gegaan. Daar een hele mooie rondleiding gehad met ALS hoogtepunt het Gouden Masker van Toetanchamon. We hebben ook de verschillende mummies van diverse koningen en koninginnen van Egypte gezien Wel een beetje creepy op te zien.
Daarna zijn we naar het toeristen restaurant geweest om te lunchen. Dat was niet heel bijzonder maar met gevulde buik zijn we met onze gekke chauffeur weer naar het centrum van Cairo geraced . het verkeer hier is echt te gek voor woorden ze racen met vier tot vijf auto's naast elkaar al toeterend door de straten. Ik vind het echt een wonder dat er niet meer ongelukken gebeuren. In het centrum van Caïro hebben een theehuis bezocht en daarna door de Bazaar gelopen met allerlei toeristen troep. Wel leuk om een keer gezien te hebben.
Daarna hebben we twee grote moskee je bezocht de de 1 heette Mohammed Ali en de ander iets van Hassan jassan het was er heel hygiënisch want we moesten Onze schoenen uitdoen. om vervolgens in de duivenstront te gaan staan. Er waren ook een aantal kinderen die met ome Nico op de foto wilde waarom mag Joost weten maar het was wel leuk totdat een van de kinderen al huilend zijn telefoon kwijt was en helemaal gestresst door de moskee rende onder tussen mij ver denkend dat ik zijn Nokia Uit 2001 gestolen had. Gelukkig had onze gids gezien dat een van zijn vrienden de telefoon gepikt had als grapje. Toen we buiten de moskee waren Krijgen we van twee geloofs waanzinnige een boekje over de Koran, leuk voor vanavond.
Eind van de middag zijn we weer richting hotel gegaan met als laatste stop het papyrus museum. Daar kregen we uitleg van een of andere muts na 6 keer vragen waarom papyrus van 5000 jaar oud nog steeds niet vergaan is hebben we het maar opgegeven. Op internet lezen we dat het aan het droge klimaat ligt. Dat kon de deskundige muts ons niet vertellen....
Bij het hotel aangekomen hebben we nog even een duik genomen in het warme water van het zwembad en nog even liggen luieren.
Robert Hij heeft mij voorgelezen uit het boekje de Koran voor Dummies. Wat een onzin staat er in Daar klopt echt helemaal niks van. We hebben nog heerlijk over door gefilosofeerd en zijn daarna lekker gaan eten in het restaurant van het hotel.

1. Christie:
    12 september 2018
    Wat een drukke dag!! Erg leuk zeg, mooie foto's ook! En ik snap wel dat ze ome Nico verdenken van het "stelen" van die telefoon haha, net een grapje voor hem:-P
    Veel plezier weer vandaag!
  2. Daisy:
    12 september 2018
    Het ziet er erg mooi uit!
    Inderdaad een drukke 1e dag gehad dus hopelijk vandaag weer fris op 😁
  3. Ankie Schenning:
    12 september 2018
    Wat een mooie foto's. En inderdaad een goed gevulde dag. Ook voor vandaag weer een fijne dag. Veel verwondering in de piramide
  4. Amy:
    12 september 2018
    Alsof de reisverhalen zo door opa kees geschreven zijn 😂 Een genot om te lezen dus! Heel veel plezier nog