dag 12 en 13 de hoge dam en 2 tempels en terugreis

22 september 2018 - Aswan (gouvernement), Egypte

sorry gisteren te moe om de laatste dag te verslaan.dus nu vanuit Cairo airco r even ons relaas van gisteren.

we zijn eerts bij de hoge dam gaan kijken. een indrukwekkend bouwwerk wat het meer van Nasser tegenhoudt. om een n.b indruk te geven dat stuwmeer is maar liefst 65.000 km2 groot!

daarna naar twee tempels geweest die vanwege de dam onder water zijn komen te staan en door Unesco gered zijn. ze hebben de hele tempel net als in Abu Simbel steen voor steen afgebroken en op een hogere plek weer opgebouwd. heel indrukwekkend om te zien.

vannacht kort geslapen en wakker gehouden door blaffende straathonden....
daar kan ik toch al zo goed tegen....

om 3.00 uur uit bed want we worden om 3.30 uur opgehaald door de chauffeur. ik heb de hele vakantie geen last gehad van mijn maag masr vanochtend rommelt het wel heel erg dus ik doe maar voorzichtig met het ontbijt.... gelukkig gaat de reis voorspoedig en landen we met een kleine vertraging om 15.15 uur weer in Amsterdam. we hebben een onvergetelijke vakantie gehad samen masr zijn o ook blij dat we weer in ons eigen kikkerlandje zijn! Tot snel allemaal.

robert en Niek
Van reisblog naar fotoboek