6 augustus watervallen , tempel en hot spring

7 augustus 2019 - Seririt, Indonesië

Om 9.30 uur worden we opgehaald en naar de Aling-alingwatervallen gebracht. We weten niet wat we moeten verwachten,  dachten een wandeling,  maar het blijken toeristische watervallen om in te springen en te glijden te zijn. De eerste sprong is een meter of 5,  de tweede 10, de derde 15. Verder kun je nog van een waterval afglijden. Het ziet er niet erg comfortabel uit Maar volgens Kenneth  Vic en Erik valt het mee.  Wij proberen het niet. Alleen Vic waagt de sprong van de 15 meter, wat zelfs de gidsen niet doen. Daarna wandelen we door naar de echte waterval van 35 meter hoog die dan ook schitterend is om te zien.

Putu brengt ons vervolgens naar een supermooi restaurant Shanti met uitzicht op de bergen. We eten er heerlijke nasi met saté en krijgen mooie glazen limoensap.

Dan rijden we door naar een koffiebranderij voor de luwak koffie. En vervolgens naar het boeddhistische Brahma Vihara Ashrama Klooster. En dan tot slot naar de hot springs. De helft gaat in de hot springs,  de andere helft niet want het water ziet er troebel uit, is warm en ruikt naar plas volgens Vic.

Weer thuis wordt ons weer een verrukkelijke maaltijd geserveerd van mihoen, saté, babi ketjap en maiskoekjes. Onze dames kunnen verrukkelijk koken!!

's Avonds doen we nog wat cryptogrammen en raadsels en sluiten af met een Bintangbiertje en een Pragawijntje.

1. Marion:
    8 augustus 2019
    Mooie foto's hoor vooral Vic staat er erg charmant op ha ha